Digi-markkinointi

Hakukoneoptimointi (SEO) on tärkeämpää kuin koskaan yrityksesi nettisivujen kävijämäärän kannalta. Jos haluat lisää liikennettä sivuillesi ja kasvattaa myyntiä vieläpä kustannustehokkaasti, kannattaa panostaa hakukoneoptimointiin (SEO- ja Google-optimointiin).

Miksi hakukone-
optimonti on tärkeää?

Jos verkkosivustosi tai verkkokauppasi ei löydy Googlen hakutuloksista, sillä tuskin on kävijöitäkään – tai ylipäätään liikennettä. 53 % kaikesta mitattavasta nettiliikenteestä tulee nimittäin hakukoneen orgaanisten (eli ei-maksettujen) hakujen kautta. Tutkimusten mukaan ensimmäinen hakutulos kerää tietokoneella jopa 32 % kaikista klikkauksista ja puhelimella 27 %. Tästä faktasta huolimatta 90 % kaikista nettisivuista ei saa lainkaan klikkauksia Googlesta. Eihän sinun yrityksesi sivustosi kuulu tähän joukkoon?

Yrityksen nettisivujen ainoa looginen tehtävä on nostaa yrityksen tunnettuutta, lisätä yhteydenottoja, kasvattaa myyntiä ja hankkia uusia asiakkaita. Hakukoneoptimoinnin perustehtävänä on nostaa sivustosi näkyvyyttä Googlessa, jotta sivustosi voisi tuottaa sinulle enemmän rahaa. Jos mietit, mihin markkinointiin ja mainontaan jyvitetty budjetti kannattaisi käyttää, hakukoneoptimointi saattaa olla yrityksellesi paras mahdollinen sijoituskohde.

Seuraavaksi käymme lyhyesti läpi tärkeimmät hakukoneoptimoinnin osa-alueet, jotta saat paremman käsityksen aiheesta. Jokainen kappale sisältää linkin, jonka takaa löydät lisätietoa kyseisestä osa-alueesta. Voit myös ottaa meihin suoraan yhteyttä, jos mielessäsi on kysymys, johon et löydä suoraa vastausta.

Lähde: https://www.searchenginejournal.com/seo-guide/seo-statistics/

Nyt markkinointiyhteistyössämme on alkanut jo kolmas vuosi. Kumppanuutemme on ollut paitsi kokonaisvaltaista, myös tuloksellista ja toimivaa. Olemme saaneet aikaiseksi todennettavissa olevaa kasvua Tammer Dieselin eri liiketoimintayksiköissä. Tammer Dieselillä luotetaan asiantuntijuuteemme ja osaamiseemme, kun kyseessä on heidän liiketoimintansa kehittäminen ja kasvattaminen digitaalisten ratkaisujen keinoin. Rajulla meidän toiveitamme kuunnellaan tarkasti ja ne räätälöidään osaksi digitaalisen markkinoinnin kokonaisuutta. “Yhteydenpito on tiivistä ja yhteistyömme kantaa hedelmää.”

Milloin teksti

Jos verkkosivustosi tai verkkokauppasi ei löydy Googlen hakutuloksista, sillä tuskin on kävijöitäkään – tai ylipäätään liikennettä. 53 % kaikesta mitattavasta nettiliikenteestä tulee nimittäin hakukoneen orgaanisten (eli ei-maksettujen) hakujen kautta. Tutkimusten mukaan ensimmäinen hakutulos kerää tietokoneella jopa 32 % kaikista klikkauksista ja puhelimella 27 %. Tästä faktasta huolimatta 90 % kaikista nettisivuista ei saa lainkaan klikkauksia Googlesta. Eihän sinun yrityksesi sivustosi kuulu tähän joukkoon?

Yrityksen nettisivujen ainoa looginen tehtävä on nostaa yrityksen tunnettuutta, lisätä yhteydenottoja, kasvattaa myyntiä ja hankkia uusia asiakkaita. Hakukoneoptimoinnin perustehtävänä on nostaa sivustosi näkyvyyttä Googlessa, jotta sivustosi voisi tuottaa sinulle enemmän rahaa. Jos mietit, mihin markkinointiin ja mainontaan jyvitetty budjetti kannattaisi käyttää, hakukoneoptimointi saattaa olla yrityksellesi paras mahdollinen sijoituskohde.

Seuraavaksi käymme lyhyesti läpi tärkeimmät hakukoneoptimoinnin osa-alueet, jotta saat paremman käsityksen aiheesta. Jokainen kappale sisältää linkin, jonka takaa löydät lisätietoa kyseisestä osa-alueesta. Voit myös ottaa meihin suoraan yhteyttä, jos mielessäsi on kysymys, johon et löydä suoraa vastausta.

Lähde: https://www.searchenginejournal.com/seo-guide/seo-statistics/

Oletko valmis viemään markkinointisi uudelle tasolle?

Käymme kanssanne läpi etäpalaverissa vielä konkreettisemmin mitä Digitoimisto Rajun tekemällä sähköisellä asiakashankinnalla ja/tai muilla digimarkkinoinnin ratkaisuilla voidaan saavuttaa ja miten sitä lähdetään tekemään ajatellen liiketoimintanne kehittämistä, ylläpitoa ja myynnin kasvua.

SISÄLLÖLLINEN HAKUKONE-OPTIMOINTI

Miksi ihmiset etsivät Googlesta tietoa? Koska he haluavat vastauksia. Tämä todella yksinkertainen fakta on paras ohjenuora, minkä avulla yritys voi kehittää nettisivujaan. Jos sivustosi sisältö on luotu vastaamaan asiakkaittesi yleisimpiin kysymyksiin täsmällisesti ja perusteellisesti heidän näkökulmastaan – tällöin sekä lukijat, että Google ovat tyytyväisiä.

Tekninen hakukone-optimointi

Näkeekö Google nettisivustot samaan tapaan kuin ihmiset? Ei tietenkään. Google käyttää koko netin valtameren haravointiin hakurobotteja, jotka skannaavat satoja miljoonia nettisivuja. Näiden hakurobottien parametrit ovat hyvin teknisiä. Niinpä puolet hakukoneoptimoinnista on sivuston teknistä muokkaamista, joka on ihmisille pääosin näkymätöntä.

Avainsana-tutkimus hakukone-optimoinnissa

Sisällön optimoimisen polttopiste on älykäs avainsanatutkimus. Sen avulla määritetään maali, johon tähdätään. Tässä tutkimustyössä selvitetään Googlen ja muiden ohjelmistojen työkalujen avulla, mikä on paras hakusana, jolla sivusto nostetaan näkyviin. Tärkeimmät kriteerit ovat relevanssi, kuukausittainen hakumäärä ja haun aie.

SISÄLLÖN HAKUKONEOPTIMOINTI (google-optimointi)

Miksi ihmiset etsivät Googlesta tietoa? Koska he haluavat vastauksia. Tämä todella yksinkertainen fakta on paras ohjenuora, minkä avulla yritys voi kehittää nettisivujaan. Jos sivustosi sisältö on luotu vastaamaan asiakkaittesi yleisimpiin kysymyksiin täsmällisesti ja perusteellisesti heidän näkökulmastaan, ovat sekä lukijat että Google tyytyväisiä.

Harmillisesti nettisivut usein kuitenkin luodaan vastaamaan digitaalista yrityksen käyntikorttia, jossa tietopuoli ja sisältö jäävät sangen ohueksi. Moniko sivustosi vierailija haluaa lukea yrityksesi historiasta, kun voisit vastata tuotteisiin tai palveluihisi liittyviin kysymyksiin, jotka polttavat potentiaalisten asiakkaidesi mieliä? Hakukoneoptimointi alkaa dataan perustuvan sisällön loogisesta luomisesta ja järjestämisestä.

Digitoimisto Raju ottaa selville, mitä nykyiset ja tulevat asiakkaasi kysyvät Googlelta, ja muokkaa sivustosi sisällön vastaamaan näihin kysymyksiin. Ammattitaitomme avulla sivustosi ei pelkästään nouse korkeammalle Googlen hakutuloksissa, vaan myös palvelee asiakkaitasi paremmin. Tämä lupaa hyvää myös myynnillesi.

Sisällön hakukoneoptimointi on keskeinen osa hakukoneoptimointia. Tutkimme työkalujemme avulla kilpailijoittesi sisällöt, luemme statistiikkaa Googlesta ja luomme sisältöstrategian, joka antaa nettisivustollesi ja yrityksellesi niiden ansaitseman korkean aseman.

TEKNINEN HAKUKONEOPTIMOINTI

Näkeekö Google nettisivustot samaan tapaan kuin ihmiset? Ei tietenkään. Google käyttää koko netin valtameren haravointiin hakurobotteja tai botteja, jotka skannaavat päivittäin satoja miljoonia nettisivuja. Näiden hakurobottien parametrit ovat hyvin teknisiä. Niinpä tärkeä osa hakukoneoptimoinnista on myös sivuston teknistä parantelua, mutta tämä on ulospäin pääosin näkymätöntä työstöä.

Teknisestä näkökulmasta Google arvostaa etenkin loogista sivustorakennetta sekä sivuston nopeutta ja turvallisuutta. Jotta sivustosi pärjää hyvin Googlen haussa, sen on oltava älylaitteille optimoitu, kevyt ja salattava kävijöidesi yhteys. Tekninen hienosäätö on kuitenkin ammattilaisen hommaa – se edellyttää aiheen syvää tuntemusta, jotta aidosti kriittiset rypyt saadaan oiottua konepellin alla.

Tähän työhön voi kuulua esimerkiksi jäsennellyn metadatan lisääminen, hierarkisen hakemistopuun luominen, ja skaalautuva asettelu älypuhelimia varten. Näiden tietojen ja rakenteiden avulla hakurobottien on helpompi hahmottaa sivuston rakenne ja aihe. Seurauksena hakutulokset paranevat eli sivuston orgaaninen näkyvyys kehittyy positiivisesti.

Lisäksi hakukoneoptimoinnin ammattilaisen tehtäviin kuuluu toisinaan salaukseen liittyvän SSL-varmenteen lisääminen sivustolle. Toimiva salaus tekee sivustosta turvallisemman ja parantaa näin Googlen antamia laatupisteitä. Myös nopeus on todellinen laatukysymys Googlelle. Sivuston nopeuttamiseen käytetään välimuistia, pakattuja sisältöjä ja porrastettua latausta, jotta etusivu aukeaisi nopeammin.

 

AVAINSANATUTKIMUS HAKUKONEOPTIMOINNISSA

Sisällön optimoimisen polttopiste on fiksusti tehty avainsanatutkimus tai -analyysi. Tässä tutkimustyössä selvitetään SEO-työkalujen avulla, mitkä ovat parhaita hakusanoja juuri sinun sivustollesi Google-näkyvyyden parantamiseksi. Tärkeimmät kriteerit ovat relevanssi, kuukausittainen hakumäärä ja haun aie.

Avainsana on se hakusana, jonka ihmiset kirjoittavat Googleen. Kun se on määritetty oikein, yrityksesi alkaa saada liikennettä käyttäjiltä, joilla kenties on jo heti aikomuksena ostaa tarjoamasi tuote tai palvelu. Siksi onkin löydettävä oikea avainsana, ja sen ympärille keskeiset hakutermit, jotta saamme ohjattua oikean kohderyhmän sivustollesi. Relevanssi on etusijalla, jotta saamme sivustolle haluttuja kävijöitä.

Tärkeimmän hakutermin painoarvoon vaikuttaa olennaisesti myös se, montako kertaa kyseinen sana tai sanapari kirjoitetaan Googleen kuukausittain. Jos avainsanalle on hakuja alle kymmenen, silloin kyseessä ei ole prioriteetti. Toisaalta, jos yleiselle avainsanalle on paljon hakuja, mutta myös kova kilpailu, sen valinta saattaa olla virhe. Oikea strategia on löytää termit, joilla on tarpeeksi hakuja, jotka ovat olennaisia toimintasi kannalta, ja viittaavat mahdollisesti suoraan ostoaikeisiin.

ASIAKASLÄHTÖISYYS MÄÄRITTÄVÄNÄ TEKIJÄNÄ

Kun valitset Rajun toteuttamaan yrityksesi markkinointia, saat meistä itsellesi asiakaslähtöisen ja tuloshakuisen kumppanin. Otamme tavoitteesi ja toiveesi huomioon jo heti yhteistyön alussa ja työskentelemme väsymättömästi niiden eteen. Ympäripyöreän digijargonin ja hienojen presentaatioiden sijaan haluamme esitellä sinulle sitä millä oikeasti on merkitystä: positiivista kehitystä ja nousujohteisia lukuja.

LISÄÄ ASIAKKAITA HAKUKONEOPTIMOINNIN (SEO:n) AVULLA

Hakukoneoptimointi saattaa olla paras työkalu uusien asiakkaiden hankinnassa – kustannustehokaskin se on. Google-optimoinnin myötä sivustosi löytyy niillä arvokkailla avainsanoilla ja hakutermeillä, jotka johdattavat ostajia kauppaasi. Et kuitenkaan joudu maksamaan erillistä mainosbudjettia Googlelle, sillä orgaanisen liikenteen kohdalla yksikään klikkaus ei vie senttiäkään luottokortiltasi.

Muihin markkinointitapoihin verrattuna hakukoneoptimointi saattaakin tuoda parhaan vastineen rahoillesi. Jos yrityksesi ei vielä hyödynnä hakukoneoptimointia nettisivuilla, ne ovat käytännössä tyhjän panttina. Osaatko sanoa, paljonko liikennettä sivuillasi oli esimerkiksi viime kuussa?

Kun aloitat hakukoneoptimointiprojektin Digitoimisto Rajun kanssa, tiedät tuon luvun tarkalleen, ja näet viikkojen ja kuukausien aikana, miten kävijämäärä sivustollasi alkaa kasvaa. Lisäksi me jaamme kaiken datan kanssasi täysin läpinäkyvästi, ja opastamme sinua työkalujen ja tilastojen hyödyntämisessä, samalla tuoden sinulle uusia ideoita, miten yrityksesi voisi menestyä paremmin.

Voit ohittaa pahimmat kilpailijasi Googlessa pitkäjänteisellä hakukoneoptimoinnilla ja kerätä omaan haaviisi aiempaa enemmän klikkauksia kuukaudesta toiseen. Optimoinnin avulla liiketoimintasi kasvaa, sillä me tiedämme myös sen, miten tavallisesta nettisivusta tehdään myyntitunneli, joka tuo luoksesi asiakkaita automaattisesti! Meidän tehtävämme on ylittää odotuksesi, joten tähän projektiin todella kannattaa lähteä mukaan.

HAKUKONEOPTIMOINTI JATKUVANA PROSESSINA

Jos teetät hakukoneoptimoinnin kerran, rakennat hiekkalinnan. Se näyttää hetken hienolta ja tuo lisää katsojia, mutta aika – tai seuraava vuorovesi – vievät sen mennessään. Hyvin tehtynä hakukoneoptimoinnista on hyötyä kuukausien, jopa vuosien ajan. Jos optimointi unohdetaan kokonaan ja sivusto jää makaamaan oman onnensa nojaan, Google huomaa tämän ja alkaa ennen pitkää laskea sen sijoitusta hakutuloksissaan.

Hakukoneoptimointi on siis altis näille ”vuorovesille”. Googlen haun algoritmit saavat vuosittain suuria päivityksiä, lainsäädäntö saattaa asettaa sivustoille uusia vaatimuksia, ihmisten hakutavat ja tottumukset muuttuvat, kilpailijoiden optimoidut sivut ajavat ohi tuloksissa. Netti on elävä järjestelmä, joka on jatkuvassa muutos- ja käymistilassa. Siksi myös hakukoneoptimointia on syytä tehdä säännöllisesti.

Hakukoneoptimoinnista on sekin hyödyllinen piirre, että sen avulla tehdään jatkuvaa kuluttajatutkimusta. Me näemme ensimmäisinä, mitä ihmiset etsivät, mitä uusia trendejä markkinoille tulee, ja miten hakutavat muuttuvat. Näin yrityksesi voi nopeasti mukautua muutoksiin ja tarjota ennen kilpailijoitasi ihmisille juuri sitä, mitä he verkosta etsivät.

 

Rajussa toimenpiteet maksavat 1000 -1500€ kuukaudessa, riippuen siitä kuinka laajan SEO-paketin haluat ostaa.

Me Rajussa autamme sinua parantamaan verkkosivun tai verkkokaupan SEO-näkyvyyttä.

Lue viimeisimmät näkemyksemme

Tutkittu juttu: Google muuttuu, oletko valmis?

Googlen hakukone on mullistumassa. Tämän vuoden aikana julkaistava Search Generative Experience (SGE) hyödyntää saumattomasti tekoälyä ja tarjoaa käyttäjille välittömiä vastauksia. Samalla se kuitenkin muuttaa niin hakukokemusta kuin hakutulossivujen dynamiikkaakin totutusta. Tuleva uudistus vaikuttaa perinteisiin hakuosumiin, mainospaikkoihin ja orgaaniseen liikenteeseen.

Lue lisää »

Oletko valmis viemään markkinointisi uudelle tasolle?

Käymme kanssanne läpi etäpalaverissa vielä konkreettisemmin mitä Digitoimisto Rajun tekemällä sähköisellä asiakashankinnalla ja/tai muilla digimarkkinoinnin ratkaisuilla voidaan saavuttaa ja miten sitä lähdetään tekemään ajatellen liiketoimintanne kehittämistä, ylläpitoa ja myynnin kasvua.

OLETKO VALMIS VIEMÄÄN MARKKINOINTISI UUDELLE TASOLLE?

Jätä yhteystietosi alle nyt niin palaamme sinulle pian!