Google-markkinointi

Google-markkinointi tarkoittaa yrityksesi maksettua mainostusta Googlen hakutuloksissa. Jos haluat nopeita tuloksia ja hyvän vastineen rahoillesi, se onnistuu Googlen hakukonemarkkinoinnin avulla.

MITÄ ON googlen HAKUKONEMARKKINOINTI?

Hakukonemarkkinointi, tai SEM, search engine marketing, on nopein tapa saada yrityksesi tuotteet ja palvelut potentiaalisten asiakkaiden silmien eteen. 93% kaikista netin käyttökerroista alkaa hakukoneesta. Hakukonemarkkinoinnilla sinä saat aitiopaikan uusien asiakkaiden nappaamiseen.

Kun kohdeyleisösi kirjoittaa Googlen hakuun avainsanan, josta sinä olet maksanut, sinun mainoksesi näytetään ensimmäisten tulosten joukossa. Riippuen asettamastasi tarjouksesta, eli paljonko maksat mainospaikasta, määrittää sen, monesko sijoituksesi on hakutuloksissa.

SEM on varma tapa saavuttaa silmäpareja ja kasvattaa sivustosi kävijämäärää, mutta se ei ole helppoa. Sinun mainoksellasi on sekunti aikaa herättää potentiaalisen asiakkaan kiinnostus, jotta hän klikkaa juuri sinun linkkiäsi. Hakukonemarkkinointikampanjan pyörittämiseen tarvitaan siksi alan ammattilainen, kuten Digitoimisto RAJU.

Me toteutamme tehokasta ja tuloksellista hakukonemarkkinointia asiakkaille, joka on mitattavaa ja läpinäkyvää. Saat käyttöösi alan todelliset ammattilaiset, ja pidämme huolen selkeällä viestinnällä, että asetetut tulokset saavutetaan ja käytetyistä resursseista puserretaan maksimaalinen teho irti.

Yhteistyö Rajun kanssa on ollut mutkatonta, mukavaa ja leppoisaakin. Yhteydenpito on säännöllistä ja konsultoivaa: meille esitetyt markkinointiin liittyvät suunnitelmat ja ehdotelmat ovat aina perusteltuja ja mielestämme muutenkin erinomaisia. Kaikesta löytyy selkeät dokumentit ja reaaliaikaisen raportoinnin ansiosta tuorein data on aina nähtävissämme. Ja mikä parasta, saamme palvelua aina kun sitä tarvitsemme.

MITEN GOOGLE-MARKKINOINTI HYÖDYTTÄÄ YRITYSTÄSI?

Koska olet moderni yritys, sinulla on kotisivut. Se ei kuitenkaan tarkoita automaattisesti suurta kävijämäärää tai menekkiä. Päinvastoin suurin osa suomalaisista yrityksistä polkee suossa yritystensä nettisivujen kanssa, joita ei löydy Googlesta, joilla ei ole juuri kävijöitä, eikä niistä ole lopulta mitään hyötyä.

Tiedätkö, paljonko sivustollasi on kävijöitä kuukausittain? Ostaako kukaan mitään, tai tuleeko yhteydenottoja? Edellä mainittujen ongelmien lisäksi useimmilla yrityksillä ei ole juurikaan tietoa siitä, miten hyvin nettisivut vetävät klikkauksia puoleensa ja muuttavat vierailijoita asiakkaiksi. Digitoimisto RAJUN kanssa nämä keskeiset luvut tulevat sinulle selkeiksi.

Google-markkinointi, jossa me olemme alamme parhaita, on varma tapa saada sinun yrityksesi esiin. Toisin kuin sosiaalisen median mainoksissa, et maksa mitään näyttökerroista, vaan ainoastaan klikkauksista. Se tarkoittaa erittäin hyvää tuottoa mainosbudjetillesi. Tämän toimintaperiaatteen avulla me myös voimme optimoida mainontaa testaamalla millaiset otsikot ja leipätekstit herättävät kohderyhmäsi kiinnostuksen.

Oletko valmis viemään markkinointisi uudelle tasolle?

Buukkaa alta 15 minuutin kartoituspuhelu! Se ei sido tai velvoita sinua mihinkään. Keskustellaan ja käydään yhdessä läpi sitä, mitä Rajun toteuttamalla sähköisellä asiakashankinnalla tai muilla digimarkkinoinnin ratkaisuilla voidaan konkreettisesti saavuttaa, ja miten voisimme tukea yrityksesi liiketoiminnan kehittämistä, ylläpitoa ja myynnin kasvua.

Hakusana-mainonta

Hakusanamainonta on digitaalista markkinointia, jossa käytetään hakukoneita, esimerkiksi Googlea, mainostilan ostamiseen hakutulossivuilla ennen varsinaisia hakutuloksia. Hakusanamainonta perustuu yleensä tiettyihin avainsanoihin tai -lauseisiin, jotka tavalla tai toisella liittyvät mainostettaviin tuotteisiin tai palveluihin.

Display-mainonta

Google Display on yksi Google Adsin mainosmuodoista. Siinä mainoksia esitetään Googlen oman mainosverkoston ulkopuolisilla sivustoilla, kuten esimerkiksi erilaisilla uutissivustoilla ja blogipalveluissa sekä sosiaalisen median alustoilla ja mobiilisovelluksissa. Display-mainokset voivat olla kuvia, videoita tai tekstiä. Ne näkyvät usein sivustojen sisältöjen yhteydessä erillisissä, mainosten esittämistä varten varatuissa palstoissa. 

Youtube-mainonta

Google Shopping on Googlen mainosmuoto, joka näyttää tuotteita suoraan hakukoneessa hakutulosten yhteydessä. Shopping-mainokset sisältävät tuotteen kuvan, nimen ja hinnan sekä verkkokaupan nimen. Google Shoppingia käyttämällä onkin vaivatonta esitellä tuotteita potentiaalisille ostajille ja hankkia samalla lisää kävijöitä omalle sivustolle.

Shopping-mainonta

YouTube on yksi maailman suurimmista videopalveluista, joka tavoittaa suuren määrän käyttäjiä ympäri maailman – yhteensä puhutaan miljardeista ihmisistä. YouTube-mainonta soveltuu hyvin tilanteisiin, joissa mainostajan tavoitteena on kasvattaa brändin tunnettuutta, lisätä myyntiä tai houkutella uusia kävijöitä verkkosivuille. Kun halutaan tavoittaa laaja yleisö, YouTube on siihen oikea kanava.

Performance max-mainonta

Performance Max (tai lyhyesti PMax) on Google Ads -mainostyökalun uusi kampanjatyyppi, joka hyödyntää automaatiota, koneoppimista ja tekoälyä mahdollistaakseen yhä parempia tuloksia. Se soveltuu mainiosti esimerkiksi myynnin, liikennemäärien tai konversioiden kasvattamiseen yritysten verkkosivustoilla. PMax onkin tehokas tapa tavoittaa uusia käyttäjiä ja kasvattaa brändin tunnettuutta sekä konversioita.

Hakukonemarkkinointi

Hakukone-markkinointi

Hakukonemarkkinointi on eri asia kuin hakukoneoptimointi. Markkinoinnissa käytetään rahaa mainostesi näyttämiseen. Hakukoneoptimoinnissa taas keskitytään nostamaan sivustosi laatua kaikilla mittareilla, jotta se nousee kiinnostavammaksi sekä Googlen, että tiedonhakijoiden silmissä. Pitkäjänteisellä työllä hakukoneoptimointi nostaa sivustoasi korkeammalle hakutuloksissa orgaanisesti ilman, että sinun tarvitsee maksaa mainoksista.

Suurin ero näiden kahden eri tekniikan välillä on aika. Hakukonemarkkinoinnilla sinun mainoksiasi voidaan näyttää jo huomenna tuleville asiakkaillesi. Optimointi taas edellyttää pitkäjänteistä työtä, jossa sivuston sisältöä ja teknisiä aspekteja hiotaan hakukonetulosten parantamiseen pitkällä tähtäimellä. Kumpi näistä siis on parempi?

Hakukonemarkkinointi on paras tapa käynnistää mainosmoottorisi, jotta näet heti helposti mitattavia tuloksia, ja tiedät tarkalleen, miten sijoituksesi tuottaa. Hakukoneoptimointi on arvokasta työtä yrityksesi profiilin nostamiseen, mutta sen tuloksia on vaikeampaa ja hitaampaa saada. Kun valitset kumppaniksesi alan asiantuntijan, joka hallitsee molemmat osa-alueet vuosien kokemuksella, saat parhaat tulokset.

Digitoimisto RAJU on kokenut hakukone-ekspertti, joten luomme yhdessä tarpeitasi kuunnellen parhaan mahdollisen strategian yrityksellesi, jotta saadaan tuloksia nopeasti ja kestävästi.

Google Display-markkinointi

Google Display on yksi Google Adsin mainosmuodoista. Siinä mainoksia esitetään Googlen oman mainosverkoston ulkopuolisilla sivustoilla, kuten esimerkiksi erilaisilla uutissivustoilla ja blogipalveluissa sekä sosiaalisen median alustoilla ja mobiilisovelluksissa. Display-mainokset voivat olla kuvia, videoita tai tekstiä. Ne näkyvät usein sivustojen sisältöjen yhteydessä erillisissä, mainosten esittämistä varten varatuissa palstoissa. 

Jos et käytä selaimessasi mainosblokkaajaa, olet taatusti itsekin törmännyt Display-markkinointiin. Google Display -mainoksia nimittäin näytetään erittäin laajassa verkostossa (GDN, Google Display Network), joka kattaa yli kaksi miljoonaa verkkosivustoa, yli miljoona sovellusta ja yli 650 000 YouTube-kanavaa. Display-verkoston kattavuus onkin siis sanalla sanoen massiivinen.

Google Display -mainonta sopii parhaiten tilanteisiin, joissa yritys haluaa lisätä brändinsä tunnettuutta, houkutella lisää kävijöitä verkkosivustolleen tai kasvattaa myyntiä. Esimerkiksi verkkokaupat voivat käyttää Google Display -mainontaa omien tuotteidensa markkinointiin, kun taas muut yritykset voivat hyödyntää mainoskanavaa vaikkapa lanseeratessaan uusia tuotteita tai palveluita, tai halutessaan markkinoida jo olemassa olevia.

Google Youtube markkinointi

YouTube on yksi maailman suurimmista videopalveluista, joka tavoittaa suuren määrän käyttäjiä ympäri maailman – yhteensä puhutaan miljardeista ihmisistä. YouTube-mainonta soveltuu hyvin tilanteisiin, joissa mainostajan tavoitteena on kasvattaa brändin tunnettuutta, lisätä myyntiä tai houkutella uusia kävijöitä verkkosivuille. Kun halutaan tavoittaa laaja yleisö, YouTube on siihen oikea kanava.

Muiden Googlen mainosmuotojen tavoin myös YouTube-mainonta mahdollistaa tarkan kohderyhmän valinnan, mikä auttaa tavoittamaan juuri oikeat ihmiset. Kohderyhmän voi määritellä esimerkiksi iän, sukupuolen, maantieteellisen sijainnin ja kiinnostuksen kohteiden perusteella. Myös tietyn videon katsoneista henkilöistä voi muodostaa oman kohderyhmän.

Google Shopping-markkinointi

Google Shopping on Googlen mainosmuoto, joka näyttää tuotteita suoraan hakukoneessa hakutulosten yhteydessä. Shopping-mainokset sisältävät tuotteen kuvan, nimen ja hinnan sekä verkkokaupan nimen. Google Shoppingia käyttämällä onkin vaivatonta esitellä tuotteita potentiaalisille ostajille ja hankkia samalla lisää kävijöitä omalle sivustolle.

Google Shopping -markkinointi sopii luonnollisesti parhaiten verkkokaupoille, jotka myyvät erilaisia tuotteita tai palveluita. Kun tavoitteena on kasvattaa myyntiä, Google Shopping tekee ostamisesta helppoa käyttäjän näkökulmasta. Mainosmuodon etuja ovat lisäksi erittäin tarkasti kohdennettavat mainokset sekä korkeammat klikkausprosentit ja parempi konversioaste verrattuna perinteisiin teksti-ilmoituksiin.

Google Performance max markkinointi

Performance Max (tai lyhyesti PMax) on Google Ads -mainostyökalun uusi kampanjatyyppi, joka hyödyntää automaatiota, koneoppimista ja tekoälyä mahdollistaakseen yhä parempia tuloksia. Se soveltuu mainiosti esimerkiksi myynnin, liikennemäärien tai konversioiden kasvattamiseen yritysten verkkosivustoilla. PMax onkin tehokas tapa tavoittaa uusia käyttäjiä ja kasvattaa brändin tunnettuutta, mutta myös verkkokaupat voivat hyötyä siitä parempien konversioiden muodossa. Tämä taas korreloi usein myynnin kasvun kanssa.

Performance Max on visuaalista mainontaa. PMax-mainoksia esitetään Google Display -verkoston kanavissa, mikä puolestaan mahdollistaa suuren peiton eri verkkosivustoilla ja sovelluksissa sekä YouTubessa. Toki muiden Google Ads -mainostapojen tavoin myös Performance Max vaatii yritykseltä halukkuutta investoida digimarkkinointiin, sillä PMax-mainonta vaatii erillisen budjetin toimiakseen. Markkinointiin sijoitetut eurot kuitenkin mahdollistavat yleensä hyviin, jopa erinomaisiin tuloksiin pääsemisen.

ASIAKASLÄHTÖISYYS MÄÄRITTÄVÄNÄ TEKIJÄNÄ

Kun valitset Rajun toteuttamaan yrityksesi markkinointia, saat meistä itsellesi asiakaslähtöisen ja tuloshakuisen kumppanin. Otamme tavoitteesi ja toiveesi huomioon jo heti yhteistyön alussa ja työskentelemme väsymättömästi niiden eteen. Ympäripyöreän digijargonin ja hienojen presentaatioiden sijaan haluamme esitellä sinulle sitä millä oikeasti on merkitystä: positiivista kehitystä ja nousujohteisia lukuja.

MITÄ ETUJA ON HAKUKONEMARKKINOINNISTA?

MITÄ ETUJA ON HAKUKONE-MARKKINOINNISTA?

Hakukonemarkkinointi on eri asia kuin hakukoneoptimointi. Markkinoinnissa käytetään rahaa mainostesi näyttämiseen. Hakukoneoptimoinnissa taas keskitytään nostamaan sivustosi laatua kaikilla mittareilla, jotta se nousee kiinnostavammaksi sekä Googlen, että tiedonhakijoiden silmissä. Pitkäjänteisellä työllä hakukoneoptimointi nostaa sivustoasi korkeammalle hakutuloksissa orgaanisesti ilman, että sinun tarvitsee maksaa mainoksista.

Suurin ero näiden kahden eri tekniikan välillä on aika. Hakukonemarkkinoinnilla sinun mainoksiasi voidaan näyttää jo huomenna tuleville asiakkaillesi. Optimointi taas edellyttää pitkäjänteistä työtä, jossa sivuston sisältöä ja teknisiä aspekteja hiotaan hakukonetulosten parantamiseen pitkällä tähtäimellä. Kumpi näistä siis on parempi?

Hakukonemarkkinointi on paras tapa käynnistää mainosmoottorisi, jotta näet heti helposti mitattavia tuloksia, ja tiedät tarkalleen, miten sijoituksesi tuottaa. Hakukoneoptimointi on arvokasta työtä yrityksesi profiilin nostamiseen, mutta sen tuloksia on vaikeampaa ja hitaampaa saada. Kun valitset kumppaniksesi alan asiantuntijan, joka hallitsee molemmat osa-alueet vuosien kokemuksella, saat parhaat tulokset.

Digitoimisto RAJU on kokenut hakukone-ekspertti, joten luomme yhdessä tarpeitasi kuunnellen parhaan mahdollisen strategian yrityksellesi, jotta saadaan tuloksia nopeasti ja kestävästi.

 

MIKSI GOOGLE-MARKKINOINTI ON TÄRKEÄÄ?

MIKSI GOOGLE-MARKKINOINTI ON TÄRKEÄÄ?

Jos sinun sivustosi näkyy korkealla Googlen hakutuloksissa, hieno juttu! Puolet hommasta on tehty. Google-markkinointiin kuuluu myös myyntisuppilon rakentaminen. Tällä markkinointitermillä tarkoitetaan tässä yhteydessä johdonmukaista polkua, jolla kiinnostunut klikkaaja johdatetaan asiakkaaksesi.

Google-markkinoinnissa on olennaista tuoda mainostasi klikannut henkilö laskeutumissivulle, joka vastaa hänen odotuksiinsa ja aikomukseensa. Meidän tehtävämme on optimoida sivustosi sellaiseksi, että vierailijalle syntyy yhtenäinen ja mielekäs käyttäjäkokemus.

Vierailijan lisäksi Google-markkinoinnin laatupisteet ovat tärkeitä Googlelle. Näemme Googlen tilastoista odotetut klikkausprosentit, mainoksen relevanssin ja laskeutumissivukokemuksen arvion, joka määrittää laatupisteet. Teemme täsmällistä työtä näiden arvojen nostamiseen, jotta voimme ylittää sinun, sekä asiakkaidesi odotukset!

Keskittymällä oikeisiin avainsanoihin ja hakutermeihin, luomme asiakkaiden ostopolulle lukuisia digitaalisia kosketuspisteitä. Puhekielellä se tarkoittaa, että ihmisille jää yrityksesi nimi ennen pitkää mieleen, ja syntyy mielleyhtymä tarjonnastasi. Siten johdonmukainen hakukonemarkkinointi nostaa kävijämäärää sivustollasi.

MITEN DIGITOIMISTO RAJU TAKAA SINULLE HYVÄT TULOKSET?

Googlella on noin 92% siivu hakukonemarkkinoista, ja toisena tulevalla Bingillä vain noin 3 %. Siksi on järkevää keskittää hakukonemarkkinointi Googleen. Sen oma markkinointialusta Google Ads on meille tärkein työkalu hakukonemarkkinoinnissa. Tällä alustalla teemme avainsana- ja markkinointitutkimusta, jolla selvitämme sinulle tärkeimmät avainsanat, hakutermit ja kohderyhmät.

Pitkälle kehittynyt hakusanamainonta pitää sisällään monia keskeisiä lyhenteitä ja termejä, kuten PPC, CPC, CTR ja CR. Kyseessä onkin markkinoinnin osa-alue, jonka asiantuntijan tulee hallita mainossisällön luova osuus, sekä mainosalustan tekniset seikat. PPC, pay-per-click, tarkoittaa mainostapaa, jossa maksetaan klikkauksista, ei näyttökerroista.

CPC, cost-per-click, tarkoittaa keskimääräisen klikkauksen hintaa. Se voi olla esimerkiksi 1 euro. Jos saat yhden asiakkaan per 50 klikkausta, asiakashankinta maksaa 50 euroa. Tällöin on helppo laskea, miten kannattavaa se on, ja miten markkinointia voi optimoida pidemmälle. Meidän ideoidemme avulla markkinointikampanjaasi saadaan enemmän tehoa.
CTR, click-through-rate, on prosenttiluku, jolla ilmoitetaan, moniko linkin nähnyt klikkaa sitä. CR, conversion rate, laskee vuorostaan klikanneiden asiakkaiden määrää. Sinun ei tarvitse välttämättä tietää näitä termejä, mutta olet voinut törmätä niihin hakukonemarkkinoinnista puhuttaessa.

 

MITEN HAKUKONEMARKKINOINTIA TEHDÄÄN?

MITEN HAKUKONE-MARKKINOINTIA TEHDÄÄN?

Meidän toimintamme perusajatuksena on palvella asiakkaitamme mahdollisimman hyvin. Siksi kuuntelemme sinua, ja toimimme toiveidesi mukaan. Ystävällinen ja helposti ymmärrettävä viestintämme takaa sinulle hyvän kokemuksen. Olemme aina saatavilla ja selvennämme kaiken, mistä sinulla on kysyttävää.

Kun toimimme yhdessä, voit luottaa siihen, että hakukonemarkkinoinnin hinta pysyy sinulle järkevänä, ja tuottaa enemmän mitä se kuluttaa. Meille hakusanamainonta on keskeinen osa päivittäistä työtämme, joten tiedämme tarkalleen, miten tuottaa myös sinulle alastasi riippumatta hyviä tuloksia. Yhdistämme datan sekä asiantuntemuksen parhaiden tulosten saamiseksi.

Kustannustehokas, yrityksesi profiilia kohottava ja mielenkiintoinen projekti saattaakin olla juuri se, mitä yrityksesi tällä hetkellä eniten kaipaa. Ota meihin yhteyttä, ja otetaan selville, voisiko hakukonemarkkinointi olla sinulle sopiva tapa nostaa nettisivustosi esiin ja vetää enemmän liikennettä.

Lue viimeisimmät näkemyksemme

Tutkittu juttu: Google muuttuu, oletko valmis?

Googlen hakukone on mullistumassa. Tämän vuoden aikana julkaistava Search Generative Experience (SGE) hyödyntää saumattomasti tekoälyä ja tarjoaa käyttäjille välittömiä vastauksia. Samalla se kuitenkin muuttaa niin hakukokemusta kuin hakutulossivujen dynamiikkaakin totutusta. Tuleva uudistus vaikuttaa perinteisiin hakuosumiin, mainospaikkoihin ja orgaaniseen liikenteeseen.

Lue lisää »

Oletko valmis viemään markkinointisi uudelle tasolle?

Buukkaa alta 15 minuutin kartoituspuhelu! Se ei sido tai velvoita sinua mihinkään. Keskustellaan ja käydään yhdessä läpi sitä, mitä Rajun toteuttamalla sähköisellä asiakashankinnalla tai muilla digimarkkinoinnin ratkaisuilla voidaan konkreettisesti saavuttaa, ja miten voisimme tukea yrityksesi liiketoiminnan kehittämistä, ylläpitoa ja myynnin kasvua.

OLETKO VALMIS VIEMÄÄN MARKKINOINTISI UUDELLE TASOLLE?

Jätä yhteystietosi alle nyt niin palaamme sinulle pian!