Google Display-markkinointi
Google Display on yksi Google Adsin mainosmuodoista. Siinä mainoksia esitetään Googlen oman mainosverkoston ulkopuolisilla sivustoilla, kuten esimerkiksi erilaisilla uutissivustoilla ja blogipalveluissa sekä sosiaalisen median alustoilla ja mobiilisovelluksissa. Display-mainokset voivat olla kuvia, videoita tai tekstiä. Ne näkyvät usein sivustojen sisältöjen yhteydessä erillisissä, mainosten esittämistä varten varatuissa palstoissa.
Google Display-markkinointi – näkyvää verkkomainontaa
Jos et käytä selaimessasi mainosblokkaajaa, olet taatusti itsekin törmännyt Display-markkinointiin. Google Display -mainoksia nimittäin näytetään erittäin laajassa verkostossa (GDN, Google Display Network), joka kattaa yli kaksi miljoonaa verkkosivustoa, yli miljoona sovellusta ja yli 650 000 YouTube-kanavaa. Display-verkoston kattavuus onkin siis sanalla sanoen massiivinen.
Google Display -mainonta sopii parhaiten tilanteisiin, joissa yritys haluaa lisätä brändinsä tunnettuutta, houkutella lisää kävijöitä verkkosivustolleen tai kasvattaa myyntiä. Esimerkiksi verkkokaupat voivat käyttää Google Display -mainontaa omien tuotteidensa markkinointiin, kun taas muut yritykset voivat hyödyntää mainoskanavaa vaikkapa lanseeratessaan uusia tuotteita tai palveluita, tai halutessaan markkinoida jo olemassa olevia.
Google Displayn toimintaperiaate
Google Display-markkinointi toimii siten, että mainos luodaan Google Adsin hallintapaneelissa. Tämän jälkeen määritellään kohderyhmä, jolle mainosta näytetään. Kohderyhmän voi valita esimerkiksi käyttäjien hakusanojen, demografisten tietojen tai kiinnostusten kohteiden perusteella. Niin ikään on mahdollista valita, mihin aikaan ja millä alueilla mainosta esitetään. Tarkka kohdennus tekeekin Google Display -markkinoinnista parhaimmillaan todella tehokasta.
Google Display toimii budjettinsa osalta samalla periaatteella kuin muutkin Google Ads -mainosmuodot. Mainoskampanjoille asetetaan päiväbudjetti, joka määrittää, kuinka paljon yhden päivän aikana mainoksista halutaan maksaa. Samalla mainoskampanjalle voidaan asettaa myös kokonaisbudjetti. Tämä määrittää, kuinka paljon mainoksista halutaan enimmillään maksaa kampanjan kokonaiskeston aikana.
Display-mainonnan budjetti maksetaan joko klikkauskohtaisesti (CPC) tai tuhannen näytön perusteella (CPM). CPC-hinnoittelussa maksu menee vain silloin kun käyttäjä klikkaa mainosta. CPM-hinnoittelussa maksu taas menee jokaisesta tuhannesta mainoksen näyttökerrasta.
Raju tuntee Displayn salat
Google Display on erittäin tehokas keino markkinoinnillisten tavoitteiden saavuttamiseksi, olivatpa ne sitten lisätä brändin, tuotteiden tai palveluiden tunnettuuden lisääminen, verkkosivuston liikennemäärien kasvattaminen tai puhtaasti lisämyynnin hankkiminen.
Parhaiden tulosten saamiseksi suosittelemme kuitenkin kääntymään asiantuntevan digimarkkinointikumppanin puoleen. Esimerkiksi meillä Rajussa on syvällistä tietämystä Googlen eri mainosmuodoista, kohderyhmien tehokkaasta kohdentamisesta, laadukkaan mainosten luomisesta sekä mittauksesta ja mainosten kustannustehokkaasta optimoimisesta.
Kiinnostuitko? Ota meihin yhteyttä, niin keskustellaan lisää niin katsotaan, voisimmeko auttaa yritystäsi markkinointitavoitteiden täyttämisessä.
Oletko valmis viemään markkinointisi uudelle tasolle?
Buukkaa alta 15 minuutin kartoituspuhelu! Se ei sido tai velvoita sinua mihinkään. Keskustellaan ja käydään yhdessä läpi sitä, mitä Rajun toteuttamalla sähköisellä asiakashankinnalla tai muilla digimarkkinoinnin ratkaisuilla voidaan konkreettisesti saavuttaa, ja miten voisimme tukea yrityksesi liiketoiminnan kehittämistä, ylläpitoa ja myynnin kasvua.