Google Shopping-mainonta
Google Shopping on Googlen mainosmuoto, joka näyttää tuotteita suoraan hakukoneessa hakutulosten yhteydessä. Shopping-mainokset sisältävät tuotteen kuvan, nimen ja hinnan sekä verkkokaupan nimen. Mainosmuotoa käyttämällä onkin vaivatonta esitellä tuotteita potentiaalisille ostajille ja hankkia samalla lisää kävijöitä omalle sivustolle.
Google Shopping tarjoaa tehokasta markkinointia verkkokaupoille
Google Shopping -markkinointi sopii luonnollisesti parhaiten verkkokaupoille, jotka myyvät erilaisia tuotteita tai palveluita. Kun tavoitteena on kasvattaa myyntiä ja tehdä ostamisesta helppoa käyttäjän näkökulmasta. Mainosmuodon etuja ovat lisäksi erittäin tarkasti kohdennettavat mainokset sekä korkeammat klikkausprosentit ja parempi konversioaste verrattuna perinteisiin teksti-ilmoituksiin.
Kuinka Google Shopping toimii?
Lyhykäisyydessään mainokset toimivat siten, että yrityksen tuotetiedot ladataan Google Merchant Centeriin ja yhdistetään sen jälkeen yrityksen omaan AdWords-tiliinsä. Tämän jälkeen Google analysoi tuotetietoja ja näyttää mainokset hakutuloksissa aina kun joku etsii kyseistä tuotetta. Mainoksen sijoitus hakutuloksissa riippuu siitä, kuinka hyvin mainos vastaa käyttäjän hakua ja kuinka kilpailtu kyseinen hakusana on.
Perinteisen hakusanamainonnan tavoin myös Google Shopping vaatii erillisen mainosbudjetin. Budjettia voidaan käyttää haluttaessa joko per klikkaus- tai per näyttökerta -malleilla. Lopulliseen mainoksen hintaan vaikuttavia tekijöitä ovat kilpailu, tuotteen hinnoittelu sekä itse mainoksen laatu. Mainosten suorituskyvyn seuraaminen kuitenkin onnistuu reaaliaikaisesti ja muokkauksia voidaan tehdä tarvittaessa lennosta.
Digitoimisto Raju – Kumppanisi markkinointiin
Digitoimisto Rajulla on vankkaa kokemusta tuloksellisesta Google Shopping -mainonnasta, jota olemme toteuttaneet menestyksellisesti useille kumppaniyrityksillemme. Osaamme kohdentaa ja räätälöidä mainokset siten, että ne mahdollistavat aidosti hyvän tuoton (ROAS, Return On Ad Spend) – ei siis mainontaa vain mainonnan takia, vaan päästäksemme yhdessä asetettuihin tavoitteisiin.
Heräsikö mielenkiintosi? Ota meihin yhteyttä niin keskustellaan siitä, kuinka voisimme tukea sinun yritystäsi tavoitteiden saavuttamisessa. Keskustelu ei luonnollisesti sido sinua mihinkään, mutta samalla opit tuntemaan paremmin meitä ja me pääsemme sparraamaan yhdessä.
Oletko valmis viemään markkinointisi uudelle tasolle?
Buukkaa alta 15 minuutin kartoituspuhelu! Se ei sido tai velvoita sinua mihinkään. Keskustellaan ja käydään yhdessä läpi sitä, mitä Rajun toteuttamalla sähköisellä asiakashankinnalla tai muilla digimarkkinoinnin ratkaisuilla voidaan konkreettisesti saavuttaa, ja miten voisimme tukea yrityksesi liiketoiminnan kehittämistä, ylläpitoa ja myynnin kasvua.