Facebook- ja Instagram-markkinointi
Facebookissa ja Instagramissa tapahtuva markkinointi on noussut yhä tärkeämmäksi osaksi digimarkkinoinnin kokonaisuutta. Metan omistamat suositut somealustat tarjoavat yrityksille erinomaisen väylän tavoittaa haluttua kohdeyleisöä ja mainostaa tehokkaasti erilaisia tuotteita ja palveluita tai kasvattaa brändin tunnettuutta.
Facebook- ja instagram markkinointi
Facebookissa ja Instagramissa mainoksia esitetään käyttäjien uutisvirrassa tai tarinoiden yhteydessä. Mainokset näkyvät vain niille käyttäjille, jotka täyttävät mainoksille räätälöidyn kohderyhmän vaatimukset. Tämä puolestaan mahdollistaa tehokkaan kohdennuksen, sillä mainosta ei näytetä käyttäjille, joille se ei olisi relevantti.
Eräs merkittävä Facebook- ja Instagram-markkinoinnin etu piilee siinä, että mainokset ovat verrattain edullisia. Hinnoittelu perustuu yleensä maksuun näyttökertaa kohden, ja kampanjan budjetti on mahdollista asettaa hyvinkin joustavasti. Tämä tekee mainostamisesta kustannustehokkaan vaihtoehdon monille yrityksille, jotka haluavat näkyä somessa tai ohjata kävijöitä verkkosivustolleen tai vaikka suoraan tuotteen ostosivulle verkkokaupassaan.
Hinnoittelu-malleista
Hinnoittelumalleista
Facebook- ja Instagram markkinoinnissa on tarjolla useita erilaisia hinnoittelumalleja, joista yleisimmät ovat CPC (Cost per Click) ja CPM (Cost per Mille). CPC-mallissa maksetaan vain silloin, kun käyttäjä klikkaa mainosta. CPM-mallissa mainostaja maksaa aina per 1 000 mainoksen näyttökertaa.
Varsinainen hinnoittelu perustuu useisiin eri tekijöihin, kuten esimerkiksi mainoksen sijoituspaikkaan, tavoiteltuun kohdeyleisöön, tavoitteisiin ja kampanjan budjettiin. Mainoksen hintaan vaikuttavat myös sen käyttämä mainosmuoto, kuten kuvat, videot tai karusellit, sekä mainoksen sijoituspaikka ja ajankohta.
Instagramin puolella mainonta hinnoitellaan periaatteessa aivan samalla tavalla kuin Facebookissa, sillä Meta (aiemmin Facebook) omistaa myös Instagramin. Instagram-mainoksissa käytetään usein samoja mainosmuotoja kuin Facebookissa, mutta Instagramissa korostetaan erityisesti visuaalisuutta, joten kuvat ja videot ovat erittäin tärkeitä.
Kustannustehokkuutta saavutetaan etenkin mainoksen huolellisella suunnittelulla ja tarkalla kohdentamisella. Hyvin suunniteltu mainos, joka on kohdistettu juuri halutulle kohdeyleisölle, johtaa yleisimmin haluttuihin tuloksiin. Tärkeää on myös aktiivisesti seurata mainoskampanjaa ja tehdä tarvittaessa muutoksia sen optimoimiseksi, kuten me täällä Rajussa aina toimimme.
Hyviin tuloksiin yhdessä Rajun kanssa
Sosiaalisessa mediassa tapahtuva mainonta siis mahdollistaa yrityksille kustannustehokkaan, toimivan ja tuloksia tuovan tavan tehdä markkinointia. Se on mitattavissa ja räätälöitävissä, joten somemainontaa ei tarvitse tehdä arvailujen varassa, kuten usein perinteisen mainonnan kohdalla. Tulokset ovat seurattavissa jatkuvasti reaaliajassa, ja kampanjoiden hienosäätäminen onnistuu matkan varrella.
Meistä saat kumppanin, jolta löytyy vankkaa kokemusta somemainonnasta: tunnemme sosiaalisen median kanavat ja niiden käytännöt kuin omat taskumme. Suunnittelemme ja toteutamme toimivat ja tavoittavat mainoskampanjat toiveidesi pohjalta tehokkaasti ja tavoitteellisesti, kampanjoiden suorituskykyä seuraten ja tuloksista läpinäkyvästi raportoiden. Olemme mielellämme yrityksellesi myös täysverinen strateginen kumppani, emmekä pelkkä yhden kanavan ihme.
Jos siis mielenkiintosi heräsi ja haluaisit kuulla lisää, ota meihin yhteyttä!
Oletko valmis viemään markkinointisi uudelle tasolle?
Buukkaa alta 15 minuutin kartoituspuhelu! Se ei sido tai velvoita sinua mihinkään. Keskustellaan ja käydään yhdessä läpi sitä, mitä Rajun toteuttamalla sähköisellä asiakashankinnalla tai muilla digimarkkinoinnin ratkaisuilla voidaan konkreettisesti saavuttaa, ja miten voisimme tukea yrityksesi liiketoiminnan kehittämistä, ylläpitoa ja myynnin kasvua.