LinkedIn-markkinointi

Erityisesti ammattilaisille ja yrityksille suunnattu LinkedIn on yksi maailman suurimmista sosiaalisista verkostoista. Tämän ansiosta LinkedIn on yksi parhaista alustoista verkostoitumiseen ja liiketoiminnan kasvattamiseen: se tarjoaa lukuisia mahdollisuuksia mainostajille tavoittaa tarkasti haluamansa kohderyhmät, kuten eri alojen ammattilaiset ja yritysten päätöksentekijät.

LinkedIn-markkinointi tavoittaa ammattilaiset ja yritykset

LinkedIn-mainonta sopii erinomaisesti yrityksille, jotka haluavat kohdistaa mainoksensa tietylle ammattiryhmälle tai toimialalle. Kampanjoihin voidaan valita useita kohdistusvaihtoehtoja, kuten esimerkiksi työtehtävät, ammattitaito, sijainti ja koulutus sekä muita vastaavia tekijöitä. Lisäksi yrityksen toimiala, koko ja maantieteellinen sijainti ovat valittavissa.

LinkedIn-mainonnalla on erinomainen mahdollisuus tavoittaa myös suoraan päättävässä asemassa olevia henkilöitä. Koska LinkedIn on tarkoitettu ammattilaisten käyttöön, palvelusta löytyy paljon korkean tason johtajia ja eri alojen päätöksentekijöitä. Mainoksen kohdennusvaiheessa voidaan valita suoraan vaikkapa toimitusjohtajia, markkinointipäälliköitä tai talousjohtajia. Näin haluttu markkinointisisältö saadaan näkymään suoraan heille.

Kustannustehokkaan LinkedIn-mainonnan avain onkin aina tarkkaan rajattu kohderyhmä, joka auttaa välttämään ylimääräisiä kuluja hukkaklikkien muodossa. Palvelussa kannattaa myös panostaa houkutteleviin mainoksiin, jotka herättävät huomion ja sisältävät selkeän ja houkuttelevan kutsun haluttuun toimintaan.

LinkedInin eri mainosmuodoista ja hinnoittelusta

LinkedInissä on useita mainosmuotoja, jotka ovat suunniteltu tavoittamaan erilaisia yleisöjä ja tukemaan erilaisia tavoitteita. Mainokset voivat olla joko muun muassa sponsoroituja päivityksiä, display-mainoksia tai InMail-viestejä.

LinkedIn-mainonta on yleisesti ottaen hieman kalliimpaa kuin mainonta muissa sosiaalisissa medioissa, kuten Facebookissa tai Twitterissä. Tämä siksi, että LinkedInissä on yleisesti ottaen korkeammat mainostajien keskimääräiset CPC-hinnat (Cost Per Click), koska kohdeyleisötkin ovat usein korkean tason ammattilaisia. Tällöin yksittäisestä mainosklikistä tai -näytöstä (Cost Per Impression) maksetaan hieman enemmän.

Cost per impression (CPM) on toinen hinnoittelutapa. Tällöin maksetaan jokaisesta mainoksen näyttökerrasta, riippumatta siitä, klikkaako käyttäjä mainosta vai ei. Varsinainen näyttöhinta määräytyy kilpailutilanteen, kohderyhmän tarkkuuden ja mainoksen laadun perusteella, aivan kuten CPC-mallissakin.

Kenelle LinkedIn-markkinointi sopii?

LinkedIn-mainonta sopii etenkin erilaisille B2B-yrityksille, joilla on tarve tavoittaa yritysasiakkaita, tehdä rekrytointia tai edistää oman ammattilaisverkostonsa kasvua. LinkedIn-mainonta tarjoaakin B2B-puolen markkinointiin monia etuja verrattuna muihin somealustoihin.

LinkedIn-mainonnan hyödyt vaihtelevat eri kampanjatyyppien mukaan. Esimerkiksi rekrytointikampanjassa hyötyä saadaan LinkedInin ainutlaatuisesta kohdistusmahdollisuudesta, joka auttaa tavoittamaan parhaat ehdokkaat. Liikennöintikampanjassa taas hyödytään laajasta näkyvyydestä esimerkiksi yrityksen brändin, palveluiden tai tuotteiden tunnettuuden lisäämisessä.

Vaikka LinkedIn-mainontaa voi tehdä myös itse, kampanjoiden monimutkainen kohdentaminen ja optimointi voivat tuoda mukanaan yllättäviä haasteita ja tuottaa heikkoja tuloksia. Kun Digitoimisto Raju vastaa LinkedIn-markkinoinnin suunnittelusta ja toteutuksesta, kampanjat rullaavat varmasti parhaalla mahdollisella tasolla sisältäen jatkuvan seurannan ja tarvittavat hienosäädöt tulosten maksimoimiseksi.

Kiinnostuitko? Ota yhteyttä, niin keskustellaan lisää LinkedIn-mainonnan monista mahdollisuuksista!

Oletko valmis viemään markkinointisi uudelle tasolle?

Buukkaa alta 15 minuutin kartoituspuhelu! Se ei sido tai velvoita sinua mihinkään. Keskustellaan ja käydään yhdessä läpi sitä, mitä Rajun toteuttamalla sähköisellä asiakashankinnalla tai muilla digimarkkinoinnin ratkaisuilla voidaan konkreettisesti saavuttaa, ja miten voisimme tukea yrityksesi liiketoiminnan kehittämistä, ylläpitoa ja myynnin kasvua.

OLETKO VALMIS VIEMÄÄN MARKKINOINTISI UUDELLE TASOLLE?

Jätä yhteystietosi alle nyt niin palaamme sinulle pian!