TikTok-markkinointi

TikTok on kiinalainen mobiilisovellus, joka on saavuttanut nopeasti valtavan käyttäjäkunnan ympäri maailmaa – myös meillä Suomessa. Erityisesti nuorison keskuudessa suosittu sovellus on tarkoitettu lyhyiden videoiden luomiseen ja jakamiseen. TikTokin nopea nousu parrasvaloihin on herättänyt myös yritysten kiinnostuksen, ja monet ovatkin jo alkaneet hyödyntää sitä markkinointitarkoituksiin. Tutustu lisää TikTok-markkinointiin. 

TikTok-markkinointi tavoittaa nuoret ja
nuoret aikuiset

TikTok-markkinointi toimii käytännössä aivan samalla tavalla kuin mainonta muillakin sosiaalisen median alustoilla: mainoksia näytetään sovelluksen käyttäjille heidän videonsa välissä tai feedissä. Mainosten sisältö voi vaihdella, ja ne voivat olla esimerkiksi lyhyitä videoita tai staattisia kuvia. Kun halutaan tavoittaa nuoria ja trenditietoisia ihmisiä, TikTok on siihen loistava kanava.

TikTok on suosittu etenkin alle 30-vuotiaiden keskuudessa

TikTokin kohderyhmät ovat monipuolisia, mutta kuten tuli jo mainittua, sovellus on suosittu varsinkin nuorten keskuudessa. TikTokin käyttäjät ovat pääsääntöisesti alle 30-vuotiaita ja kiinnostuneita ajankohtaisista ilmiöistä, kuten muodista, musiikista, matkustelusta, tanssista, elokuvista, sarjoista ja peleistä.

TikTok-markkinointia toteuttamalla yritys voi saavuttaa laajan ja sitoutuneen yleisön. Mainonta on myös suhteellisen edullista, ja sen avulla on mahdollista tavoittaa suuri määrä käyttäjiä verrattain pienelläkin budjetilla. On kuitenkin tärkeää muistaa, että mainoksen laadukas sisältö on tärkeä tekijä tuloksekkaassa mainonnassa.

Hyvien tulosten ja kustannustehokkuuden saavuttamiseksi toimiva TikTok-markkinointi edellyttää tarkkaa kohderyhmän valintaa sekä huolellista mainoksen sisällön suunnittelua. Haluttu kohderyhmä pitää määritellä tarkasti ja luoda sen jälkeen heihin vetoava mainos. Parhaiten pärjäävät sellaiset mainokset, jotka ovat kiinnostavia, informatiivisia ja helposti jaettavia. Luovuudesta, viihdyttävyydestä ja kekseliäisyydestäkään ei myöskään ole haittaa.

TikTok-markkinoinnin hinnoittelusta

TikTokissa markkinointi hinnoitellaan yleisesti mainoksen näyttökertojen mukaan (CPM, Cost Per Mille). Kampanjalle voi valita haluamansa budjetin, ja sen perusteella mainosta näytetään palvelun käyttäjille.

CPM-hintaan vaikuttavat useat tekijät, kuten kampanjan tavoite, kohderyhmän koko ja kampanjan kesto. TikTokin mainostilanteen kysynnän ja tarjonnan mukaan CPM-hinta voi vaihdella suuresti. CPM-hinnoittelussa mainostajan maksettava hinta perustuu kuitenkin aina tuhannen mainosesityksen (eli tuhannen näytön) hinnalle.

Myös CPC-hinnoittelua (Cost Per Click) on saatavilla. CPC-hinnoittelussa mainostaja maksaa ainoastaan jokaisesta klikistä, joka ohjaa käyttäjän mainoksen kautta yrityksen verkkosivuille tai omalle TikTok-tilille.

CPC-hinnoittelu on yleisempää erityisesti mainosten kohdentamisessa verkkosivujen kävijämäärien kasvattamiseksi. Tämä hinnoittelumalli vaatii kuitenkin tarkempaa kohdentamista ja seurantaa, jotta voidaan varmistaa, että vain todellisista klikkauksista maksetaan. CPC-hinnoittelu voi kuitenkin olla edullisempi vaihtoehto kuin CPM-hinnoittelu, jos kampanjan tavoitteena on lisätä verkkosivuliikennettä.

Oletko kiinnostunut Rajusta TikTok-markkinoinnista?

TikTok-mainonta sopii varsin hyvin sellaisille yrityksille, jotka haluavat tavoittaa nuoria kuluttajia, rakentaa brändiä ja lisätä myyntiä. Etenkin vaatemerkit, kosmetiikkamerkit, ravintolat ja erilaiset vapaa-ajanviettopaikat ovat hyötyneet TikTokissa tapahtuvasta mainonnasta.

Tuloksekkaan TikTok-mainonnan toteuttaminen vaatii kuitenkin erityisosaamista. Digitoimisto Rajun asiantuntijat osaavat luoda TikTok-kampanjoita, jotka vastaavat yrityksen tarpeisiin ja tavoitteisiin – lisäksi seuraamme tarkalla silmällä mainonnan tehoa ja optimoimme kampanjoita aina tarpeen mukaan. Varmistamme sen, että mainosbudjetti käytetään mahdollisimman tehokkaasti todellisiin konversioihin.

Ota meihin yhteyttä, niin keskustellaan lisää TikTok-mainonnan mahdollisuuksista.

Oletko valmis viemään markkinointisi uudelle tasolle?

Buukkaa alta 15 minuutin kartoituspuhelu! Se ei sido tai velvoita sinua mihinkään. Keskustellaan ja käydään yhdessä läpi sitä, mitä Rajun toteuttamalla sähköisellä asiakashankinnalla tai muilla digimarkkinoinnin ratkaisuilla voidaan konkreettisesti saavuttaa, ja miten voisimme tukea yrityksesi liiketoiminnan kehittämistä, ylläpitoa ja myynnin kasvua.

OLETKO VALMIS VIEMÄÄN MARKKINOINTISI UUDELLE TASOLLE?

Jätä yhteystietosi alle nyt niin palaamme sinulle pian!