DIGITAALISEN MARKKINOINNIN STRATEGIA
Digitaalisen markkinoinnin strategia
Digitaalisen markkinoinnin strategia määrittää, miten yrityksen liiketoimintatavoitteita tuetaan markkinoinnin keinoin. Se antaa suunnan, priorisoi tekemistä ja varmistaa, että markkinointi rakentaa pitkäjänteisesti arvoa – ei vain lyhytaikaista näkyvyyttä.

Suunnitelmallisuus
tekee markkinoinnista tuloksekasta
Digimarkkinoinnin strategia toimii siltana liiketoimintatavoitteiden ja käytännön markkinointitekemisen välillä. Sen avulla markkinoinnista tulee suunnitelmallista, tavoitteellista ja mitattavaa – ei satunnaista sisällöntuotantoa tai yksittäisiä kampanjoita ilman kokonaiskuvaa.
Strategiatyön ytimessä on ymmärrys yrityksen liiketoiminnasta, asiakkaista ja toimintaympäristöstä. Strategia auttaa tekemään valintoja: kenelle puhutaan, missä kanavissa, millä viesteillä – ja millä resursseilla. Hyvin suunniteltu digimarkkinoinnin strategia tuo selkeyttä, suuntaa ja mitattavaa vaikuttavuutta.

Strategian pitää perustua liiketoiminnan ymmärtämiseen
Rajulla strategiatyö lähtee liikkeelle nykytilanteen ja tavoitteiden kirkastamisesta, asiakasryhmien analysoinnista ja brändin peruspilareiden määrittelystä. Tämän jälkeen voidaan tehdä valintoja markkinointikanavista, sisällöistä, resursseista ja mittareista.
Digitaalisen markkinoinnin strategia, rakentuu kolmesta vaiheesta:
- Kick-off-workshop: nykytila, tavoitteet, asiakasryhmät ja brändin ydin
- Markkinointisuunnitelma: kohderyhmät, kanavat, sisältöstrategia, roadmap ja budjetti
- Läpikäynti: suunnitelman yhteinen tarkastus ja jatkotoimenpiteet
Strategian laatiminen auttaa ymmärtämään, mitkä toimenpiteet palvelevat parhaiten yrityksen kasvua, miten markkinointi kannattaa jäsentää ja miten sen vaikutusta mitataan. Hyvin rakennettu strategia tarjoaa perustan tehokkaalle tekemiselle – ja tukee päätöksentekoa myös silloin, kun toimintaympäristö muuttuu.
Raju on auttanut meitä kehittämään liiketoimintaamme, etsimään oikeita myyntikanavia, jotka todella tuottavat kassavirtaa.
– Olli Särkkälä | Luontaistukku Oy
Miksi valita Raju?
- 100% SUOMALAINEN YRITYS Raju on työntekijöidensä omistama ja täysin suomalainen yritys.
- SERTIFIOIDUT SENIORITASON ASIANTUNTIJAT Rajulla ei ole yksisarvisia eikä harjoittelijoita – asiantuntijamme ovat oman ydin osaamisensa sertifioituja asiantuntijoita. Tutustu asiantuntijoihimme
- VARMISTETTU AIKA ASIANTUNTIJATYÖSKENTELYYN Rajulla ei panosteta asiakkuuksien määrään vaan laatuun – näin varmistamme, että jokaisella asiantuntijalla on tarvittava aika teidän digimarkkinoinnin kehittämiseen.
- SELKEÄT JA LÄPINÄKYVÄT SOPIMUSMALLIT Rajun kumppanit tietävät aina yhteistyön kustannukset eikä piilokuluja tule.
- Kick-off-workshop
Strategiatyö alkaa yhteisellä työpajalla, jossa käydään läpi yrityksen nykytila, liiketoimintatavoitteet, tärkeimmät asiakasryhmät ja heidän ostomotiivinsa. Samalla määritellään brändin ydin, visuaalinen ilme ja viestinnälliset kärjet, joiden varaan koko markkinointi rakentuu. - Digimarkkinoinnin suunnitelma
Työpajan pohjalta rakennetaan kokonaisvaltainen markkinointisuunnitelma. Siinä huomioidaan markkinan ja kilpailijoiden tilanne, määritellään kohderyhmät ja profiilit, valitaan oikeat kanavat ja sisältöstrategia. Suunnitelmaan sisältyy myös roadmap, budjettijako sekä mittarit, joilla markkinoinnin vaikuttavuutta seurataan. - Suunnitelman läpikäynti ja toteutuksen käynnistäminen
Valmis suunnitelma käydään läpi yhdessä, varmistetaan yhteinen ymmärrys ja tarkennetaan yksityiskohdat. Tämän jälkeen siirrytään suunnitelmalliseen toteutukseen – askel askeleelta, sovitun aikataulun ja tavoitteiden mukaisesti.
KUUKAUSITTAINEN RAPORTOINTI .. SO LAST SEASON..
Reaaliaikainen raportointi pitää sinut ajan tasalla 24/7
Selkeä ja tarkka raportointi tarjoaa sinulle viimeisimmät tunnusluvut reaaliaikaisesti – juuri silloin kuin haluat.
NOVOSET OY
Konkreettista tulosta strategisella sosiaalisen median mainonnalla
En uskonut digimarkkinointiin – nyt uskon
Petri Maunuksela | Novoset Oy

Tehdäänkö tulosta? Varaa strategiapuhelu!
Ota ensimmäinen askel kohti tuloksia ja varaa maksuton strategiapuhelu, jossa kerromme lisää siitä, kuinka voimme auttaa sinua tavoitteidesi saavuttamisessa. Annamme keskustelun pohjalta konkreettisia ehdotuksia toimenpiteistä, joiden avulla voit saavuttaa liiketoiminnalliset tavoitteesi.