Seo - hakukoneoptimointi

Hakukoneoptimointi eli SEO (Search Engine Optimization) on tärkeämpää kuin koskaan yrityksesi nettisivujen kävijämäärän kannalta. Jos haluat lisää liikennettä sivuillesi ja kasvattaa myyntiä vieläpä kustannustehokkaasti, kannattaa panostaa hakukoneoptimointiin, eli SEO-optimointiin. 

Miksi hakukoneoptimointi on tärkeää?

Jos verkkosivustosi tai verkkokauppasi ei löydy Googlen hakutuloksista, sillä tuskin on kävijöitäkään – tai ylipäätään liikennettä. 53 % kaikesta mitattavasta nettiliikenteestä tulee nimittäin hakukoneen orgaanisten (eli ei-maksettujen) hakujen kautta. Tutkimusten mukaan ensimmäinen hakutulos kerää tietokoneella jopa 32 % kaikista klikkauksista ja puhelimella 27 %. Tästä faktasta huolimatta 90 % kaikista nettisivuista ei saa lainkaan klikkauksia Googlesta. Eihän sinun yrityksesi sivusto kuulu tähän joukkoon?

Yrityksen nettisivujen ainoa looginen tehtävä on nostaa yrityksen tunnettuutta, lisätä yhteydenottoja, kasvattaa myyntiä ja hankkia uusia asiakkaita. Hakukoneoptimoinnin perustehtävänä on nostaa sivustosi näkyvyyttä Googlessa, jotta sivustosi voisi tuottaa sinulle enemmän rahaa. Jos mietit, mihin markkinointiin ja mainontaan jyvitetty budjetti kannattaisi käyttää, hakukoneoptimointi saattaa olla yrityksellesi paras mahdollinen sijoituskohde.

Lähde: https://www.searchenginejournal.com/seo-guide/seo-statistics/

Milloin hakukoneoptimointi (SEO-optimointi) kannattaa aloittaa?

Hakukoneoptimointi eli SEO (Search Engine Optimization) kannattaa aloittaa niin pian kuin mahdollista. Ideaalitilanne olisi, että hakukoneystävällisyys huomioitaisiin jo silloin kun verkkosivustoa tai -kauppaa vasta suunnitellaan ja rakennetaan. Valitettavan usein kuitenkin edelleen törmää siihen, että sivusto on pystytetty nopeasti ja sisällöltään suppeaksi nk. sähköiseksi käyntikortiksi, eikä sitä välttämättä löydä hakukoneella ollenkaan.

Hakukoneoptimointi (SEO-optimointi) on pitkä ja työläs prosessi, ja toimenpiteiden konkreettiset vaikutukset näkyvät vasta myöhemmin. Jos luet tätä tekstiä, olet mitä ilmeisimmin kiinnostunut hakukoneoptimoinnista – kenties jopa harkitset sellaisen aloittamista? Omistatpa sitten verkkokaupan tai perinteisen yrityssivuston, on ikävä kyllä todettava, että olet jo hieman myöhässä asian kanssa.

Kilpailijasi takovat tällä hetkellä rahaa, saavat aiempaa enemmän yhteydenottoja, parantavat yrityksensä tunnettuutta ja nauttivat muistakin orgaanisen (eli maksuttoman) hakukoneliikenteen tuomista eduista, kun sinä vielä mietit hakukoneoptimoinnin aloittamista. Olet siis käytännössä menettänyt rahaa, koska tilausmääräsi eivät ole kasvaneet tai uudet asiakkaat löytäneet tietään sivustollesi.

Onneksi peli ei kuitenkaan ole menetetty, ja takamatkaltakin voi harppoa kilpakumppanien ohi. Me Rajussa autamme sinua hakukoneoptimoinnissa sekä kokonaisvaltaisesti digitaalisessa markkinoinnissa, jos – ja kun – sinulla on tavoitteena viedä liiketoimintasi tai verkkokauppasi seuraavalle tasolle.

Nyt markkinointiyhteistyössämme on alkanut jo kolmas vuosi. Kumppanuutemme on ollut paitsi kokonaisvaltaista, myös tuloksellista ja toimivaa. Olemme saaneet aikaiseksi todennettavissa olevaa kasvua Tammer Dieselin eri liiketoimintayksiköissä. Tammer Dieselillä luotetaan asiantuntijuuteemme ja osaamiseemme, kun kyseessä on heidän liiketoimintansa kehittäminen ja kasvattaminen digitaalisten ratkaisujen keinoin. "Rajulla meidän toiveitamme kuunnellaan tarkasti ja ne räätälöidään osaksi digitaalisen markkinoinnin kokonaisuutta. Yhteydenpito on tiivistä ja yhteistyömme kantaa hedelmää.”

Oletko valmis viemään markkinointisi uudelle tasolle?

Buukkaa alta 15 minuutin kartoituspuhelu! Se ei sido tai velvoita sinua mihinkään. Keskustellaan ja käydään yhdessä läpi sitä, mitä Rajun toteuttamalla sähköisellä asiakashankinnalla tai muilla digimarkkinoinnin ratkaisuilla voidaan konkreettisesti saavuttaa, ja miten voisimme tukea yrityksesi liiketoiminnan kehittämistä, ylläpitoa ja myynnin kasvua.

SISÄLLÖLLINEN HAKUKONE-OPTIMOINTI

Miksi ihmiset etsivät Googlesta tietoa? Koska he haluavat vastauksia. Tämä todella yksinkertainen fakta on paras ohjenuora, minkä avulla yritys voi kehittää nettisivujaan. Jos sivustosi sisältö on luotu vastaamaan asiakkaittesi yleisimpiin kysymyksiin täsmällisesti ja perusteellisesti heidän näkökulmastaan – tällöin sekä lukijat, että Google ovat tyytyväisiä.

Tekninen hakukone-optimointi

Näkeekö Google nettisivustot samaan tapaan kuin ihmiset? Ei tietenkään. Google käyttää koko netin valtameren haravointiin hakurobotteja, jotka skannaavat satoja miljoonia nettisivuja. Näiden hakurobottien parametrit ovat hyvin teknisiä. Niinpä puolet hakukoneoptimoinnista on sivuston teknistä muokkaamista, joka on ihmisille pääosin näkymätöntä.

Avainsana-tutkimus hakukone-optimoinnissa

Sisällön optimoimisen polttopiste on älykäs avainsanatutkimus. Sen avulla määritetään maali, johon tähdätään. Tässä tutkimustyössä selvitetään Googlen ja muiden ohjelmistojen työkalujen avulla, mikä on paras hakusana, jolla sivusto nostetaan näkyviin. Tärkeimmät kriteerit ovat relevanssi, kuukausittainen hakumäärä ja haun aie.

SISÄLLÖN HAKUKONEOPTIMOINTI

SISÄLLÖN HAKUKONE-
OPTIMOINTI

Miksi ihmiset etsivät Googlesta tietoa? Koska he haluavat vastauksia. Tämä todella yksinkertainen fakta on paras ohjenuora, minkä avulla yritys voi kehittää nettisivujaan. Jos sivustosi sisältö on luotu vastaamaan asiakkaittesi yleisimpiin kysymyksiin täsmällisesti ja perusteellisesti heidän näkökulmastaan, ovat sekä lukijat että Google tyytyväisiä.

Harmillisesti nettisivut usein kuitenkin luodaan vastaamaan digitaalista yrityksen käyntikorttia, jossa tietopuoli ja sisältö jäävät sangen ohueksi. Moniko sivustosi vierailija haluaa lukea yrityksesi historiasta, kun voisit vastata tuotteisiin tai palveluihisi liittyviin kysymyksiin, jotka polttavat potentiaalisten asiakkaidesi mieliä? Hakukoneoptimointi alkaa dataan perustuvan sisällön loogisesta luomisesta ja järjestämisestä.

Digitoimisto Raju ottaa selville, mitä nykyiset ja tulevat asiakkaasi kysyvät Googlelta, ja muokkaa sivustosi sisällön vastaamaan näihin kysymyksiin. Ammattitaitomme avulla sivustosi ei pelkästään nouse korkeammalle Googlen hakutuloksissa, vaan myös palvelee asiakkaitasi paremmin. Tämä lupaa hyvää myös myynnillesi.

Sisällön hakukoneoptimointi on keskeinen osa hakukoneoptimointia. Tutkimme työkalujemme avulla kilpailijoittesi sisällöt, luemme statistiikkaa Googlesta ja luomme sisältöstrategian, joka antaa nettisivustollesi ja yrityksellesi niiden ansaitseman korkean aseman.

 

TEKNINEN HAKUKONEOPTIMOINTI

TEKNINEN HAKUKONE-
OPTIMOINTI

Näkeekö Google nettisivustot samaan tapaan kuin ihmiset? Ei tietenkään. Google käyttää koko netin valtameren haravointiin hakurobotteja tai botteja, jotka skannaavat päivittäin satoja miljoonia nettisivuja. Näiden hakurobottien parametrit ovat hyvin teknisiä. Niinpä tärkeä osa hakukoneoptimoinnista on myös sivuston teknistä parantelua, mutta tämä on ulospäin pääosin näkymätöntä työstöä.

Teknisestä näkökulmasta Google arvostaa etenkin loogista sivustorakennetta sekä sivuston nopeutta ja turvallisuutta. Jotta sivustosi pärjää hyvin Googlen haussa, sen on oltava älylaitteille optimoitu, kevyt ja salattava kävijöidesi yhteys. Tekninen hienosäätö on kuitenkin ammattilaisen hommaa – se edellyttää aiheen syvää tuntemusta, jotta aidosti kriittiset rypyt saadaan oiottua konepellin alla.

Tähän työhön voi kuulua esimerkiksi jäsennellyn metadatan lisääminen, hierarkisen hakemistopuun luominen, ja skaalautuva asettelu älypuhelimia varten. Näiden tietojen ja rakenteiden avulla hakurobottien on helpompi hahmottaa sivuston rakenne ja aihe. Seurauksena hakutulokset paranevat eli sivuston orgaaninen näkyvyys kehittyy positiivisesti.

Lisäksi hakukoneoptimoinnin ammattilaisen tehtäviin kuuluu toisinaan salaukseen liittyvän SSL-varmenteen lisääminen sivustolle. Toimiva salaus tekee sivustosta turvallisemman ja parantaa näin Googlen antamia laatupisteitä. Myös nopeus on todellinen laatukysymys Googlelle. Sivuston nopeuttamiseen käytetään välimuistia, pakattuja sisältöjä ja porrastettua latausta, jotta etusivu aukeaisi nopeammin.

 

AVAINSANATUTKIMUS HAKUKONEOPTIMOINNISSA

AVAINSANA-
TUTKIMUS HAKUKONE-
OPTIMOINNISSA

Sisällön optimoimisen polttopiste on fiksusti tehty avainsanatutkimus tai -analyysi. Tässä tutkimustyössä selvitetään SEO-työkalujen avulla, mitkä ovat parhaita hakusanoja juuri sinun sivustollesi Google-näkyvyyden parantamiseksi. Tärkeimmät kriteerit ovat relevanssi, kuukausittainen hakumäärä ja haun aie.

Avainsana on se hakusana, jonka ihmiset kirjoittavat Googleen. Kun se on määritetty oikein, yrityksesi alkaa saada liikennettä käyttäjiltä, joilla kenties on jo heti aikomuksena ostaa tarjoamasi tuote tai palvelu. Siksi onkin löydettävä oikea avainsana, ja sen ympärille keskeiset hakutermit, jotta saamme ohjattua oikean kohderyhmän sivustollesi. Relevanssi on etusijalla, jotta saamme sivustolle haluttuja kävijöitä.

Tärkeimmän hakutermin painoarvoon vaikuttaa olennaisesti myös se, montako kertaa kyseinen sana tai sanapari kirjoitetaan Googleen kuukausittain. Jos avainsanalle on hakuja alle kymmenen, silloin kyseessä ei ole prioriteetti. Toisaalta, jos yleiselle avainsanalle on paljon hakuja, mutta myös kova kilpailu, sen valinta saattaa olla virhe. Oikea strategia on löytää termit, joilla on tarpeeksi hakuja, jotka ovat olennaisia toimintasi kannalta, ja viittaavat mahdollisesti suoraan ostoaikeisiin.

ASIAKASLÄHTÖISYYS MÄÄRITTÄVÄNÄ TEKIJÄNÄ

Kun valitset Rajun toteuttamaan yrityksesi markkinointia ja hakukoneoptimointia, saat meistä itsellesi asiakaslähtöisen ja tuloshakuisen kumppanin. Otamme tavoitteesi ja toiveesi huomioon jo heti yhteistyön alussa ja työskentelemme väsymättömästi niiden eteen. Ympäripyöreän digijargonin ja hienojen presentaatioiden sijaan haluamme esitellä sinulle sitä millä oikeasti on merkitystä: positiivista kehitystä ja nousujohteisia lukuja.

Verkkosivuston hakukoneoptimointi

Hakukoneoptimointi on aikaa vaativa prosessi, jonka tavoitteena on parantaa verkkosivuston hakukonenäkyvyyttä esimerkiksi Googlessa. Edelleen liian usein törmäämme sellaisiin yrityksiin tai verkkosivuston omistajiin, jotka ajattelevat sivustonsa olevan löydettävissä hyvin ilman hakukoneoptimointiakin. 

Tämän vinksahtaneen ajatusmallin takia moni yrittäjä ei halua laittaa rahaa sivustonsa hakukoneoptimointiin tai markkinointiin.

Hakukoneoptimointi kasvattaa maksuttoman liikenteen määrää

Hakukoneoptimointi tarkoittaa yksinkertaisuudessaan erilaisia toimenpiteitä, joilla pyritään kasvattamaan verkkosivuston orgaanisen liikenteen eli maksuttoman liikenteen määrää. Yrityksille laadukkaat verkkosivustot ja hyvin tehty hakukoneoptimointi lisäävät verkkosivuston kävijöiden konkreettista määrää johdattaen paikalle myös uusia potentiaalisia asiakkaita.

Yleensä suurin este verkkosivuston – tai koko yrityksen – liiketoiminnan kehittämiseksi onkin yrittäjä itse, tai vanhoihin kaavoihin kangistunut yrityksen hallitus, joka ei uskalla kehittää liiketoimintaa tai astua mukavuusalueensa ulkopuolelle. ”Me olemme aina tehneet asiat näin, ja teemme jatkossakin” -ajattelumalli valitettavasti elää ja voi hyvin.

Yksi asia on kuitenkin varma: yritys, joka hyödyntää hakukoneoptimointia, saa siitä kosolti kilpailuetua ei-optimoituihin kilpailijoihinsa nähden. Verkkosivuston hakukoneoptimointi on kuitenkin pitkä prosessi. Siksi se kannattaa aloittaa mahdollisimman nopeasti heti verkkosivuston julkaisun jälkeen tai suunnitella se yhdessä verkkosivuston kehittäjän kanssa jo sivuston rakennusvaiheessa.

Verkkokaupan hakukoneoptimointi

Verkkokaupan hakukoneoptimointi (SEO eli Search Engine Optimization) on jatkuva prosessi, jonka tarkoituksena on parantaa verkkokaupan tunnettuutta ja myytävien tuotteiden näkyvyyttä hakukoneissa, kuten Googlessa ja Bingissä – ja tietenkin lisätä myyntiä! Hyvin toteutettu verkkokaupan hakukoneoptimointi auttaa verkkokauppaa nousemaan korkeammalle hakutuloksissa ja parantamaan orgaanisen liikenteen määrää, mikä pitkässä juoksussa oikein tehtynä johtaa laadukkaaseen käyttökokemukseen, myyntiin ja konversioiden määrään.

Elämme tällä hetkellä digimaailmassa, jossa verkkokauppojen määrä on räjähtänyt suoraan sanottuna käsiin. Moni ei kuitenkaan ymmärrä, mitä kaikkea täytyy ottaa huomioon, kun verkkokaupan hakukoneoptimointia tehdään ja miten se kannattaa toteuttaa. Alhaalla on 10 vinkkiä verkkokaupan hakukoneoptimointiin, kun olet päättänyt hyvän domainin (verkkotunnuksen) ja liikeidean.

1. Avainsanatutkimus

Ensimmäinen toimenpide on tunnistaa ne avainsanat ja hakutermit, joilla potentiaaliset asiakkaat etsivät ja löytävät verkkokauppasi tarjoamia tuotteita tai palveluita. Avainsanatutkimuksessa on tärkeää löytää sekä suosittuja että relevantteja avainsanoja ja hakutermejä, joiden avulla verkkokauppasi näkyvyys parantuu, orgaaninen liikenne kasvaa, ja potentiaaliset asiakkaat löytävät verkkokauppaasi. Avainsanatutkimuksen avulla hahmotat myös verkkosivuston rakenteen sekä tuote- ja kategoriasivut paremmin – hyvin suunniteltu on puoliksi tehty. Avainsanatutkimuksen ansiosta näet verkkokauppasi kokonaisuuden paremmin, ja sinun helpompi lähteä rakentamaan tuote- ja kategoriasivuja.

2. Optimoidut tuote- ja kategoriasivut

Jokainen tuote- ja kategoriasivu tulee SEO-optimoida tiettyjä avainsanoja ja synonyymejä varten. Tämä tarkoittaa sitä, että tuotesivun Google-otsikon, metakuvauksen, URL-osoitteen ja tekstisisällön tulisi sisältää tuotesivun kohdeavainsanoja. On myös erittäin tärkeää tarjota laadukasta ja informatiivista sisältöä, joka ohjaa kävijöitä kassalle ja tekemään ostopäätöksen.

3. Verkkokaupan rakenne ja sisäinen linkitys

Suunnittele verkkokaupan rakenne loogisesti ja selkeästi siten, että käyttäjien ja hakukoneiden on helppo navigoida sivustollasi. Huomioi myös sisäisen linkityksen merkitys. Linkitä relevantteja avainsanoja verkkokaupan eri tuotesivujen välillä, mikä auttaa hakukoneita ymmärtämään sivustosi hierarkiaa, tärkeysjärjestystä ja rakennetta paremmin.

4. Sisältötekstin laatu

Laadukas ja ainutlaatuinen tekstisisältö on tärkeä osa hakukoneoptimointia. Sinun on tarjottava potentiaalisille asiakkaille arvokasta ja informatiivista sisältöä, kuten tuotearvosteluja, oppaita, vinkkejä tai vastauksia yleisesti kysyttyihin kysymyksiin (UKK). Tämä houkuttelee kävijöitä viettämään enemmän aikaa sivustollasi ja vähentää poistumisprosenttia. Näillä kaikilla on positiivinen vaikutus hakukoneoptimointiin.

5. Verkkokaupan nopeus ja käytettävyys

Hakukoneet suosivat sivustoja, jotka latautuvat nopeasti ja tarjoavat käyttäjilleen hyvän käyttökokemuksen. Varmista, että verkkokauppasi on optimoitu nopeutta ja käytettävyyttä ajatellen, ja että se toimii saumattomasti eri laitteilla, varsinkin älypuhelimella. Google arvostaa tällä hetkellä paljon mobiililaitteiden käyttäjäkokemusta. Jos verkkokauppasi latautumisessa kestää yli kolme sekuntia, on asiakas siinä vaiheessa menetetty asiakas.

6. Responsiivinen suunnittelu ja mobiililaitteet

Nykyaikana suuri osa orgaanisesta liikenteestä tulee mobiililaitteista, joten varmista, että verkkokauppasi on suunniteltu toimimaan hyvin erilaisilla näytöillä responsiivisesti. Tämä on yleisin ongelma verkkokaupan perustajalla, eikä moni osaa ottaa tätä tärkeää asiaa huomioon verkkokaupan rakennusvaiheessa. On tärkeää, että potentiaalinen asiakas voi navigoida verkkokaupassasi ongelmitta riippumatta siitä, millaista mobiililaitetta hän käyttää. Responsiivisella suunnittelulla on suuri merkitys verkkokaupan käyttäjäkokemukseen, ja sillä on myös positiivinen vaikutus ostopäätökseen ja myyntiin! Google on ottanut käyttöön mobiili-indeksin, mikä tarkoittaa, että hakutuloksia arvioidaan nyt ensisijaisesti mobiilinäkymän perusteella.

7. HTTPS-suojaus

Hakukoneet suosivat turvallisia verkkokauppoja ja sivustoja, jotka käyttävät HTTPS-salausta. HTTPS-suojaus auttaa suojamaan käyttäjien tietoja ja lisää verkkokauppasi luotettavuutta, millä on myös positiivinen vaikutus hakukonenäkyvyyteen.

8. Ulkoisten linkkien rakentaminen

Hakukoneet arvostavat laadukkaita ja relevantteja ulkoisia linkkejä, jotka viittaavat verkkokauppaasi. Pyri saamaan ulkoisia linkkejä muilta sivustoilta. Hyviä ulkoisia linkkejä ovat alaan liittyvät blogit tai julkaisijat tai saman kentän toimijat. Sosiaalisella medialla on myös positiivinen vaikutus verkkokaupan hakukoneoptimointiin. Jaa siis tuotteitasi ja ajatuksiasi myös sosiaalisessa mediassa. Muista kuitenkin, että ulkoisten linkkien hankkiminen ei saisi olla liian aggressiivista, ja linkkien laadusta on pidettävä kiinni. Varsinkin Google arvostaa laadukkaita ulkoisia linkkejä, jotka toimivat hyvinä suosittelijoina verkkokaupallesi. Ulkoisten linkkien rakentaminen on yksi osa-alue hakukoneoptimointia ja siihen kannattaa panostaa.

9. Seuranta ja analysointi

On tärkeää seurata hakukoneoptimoinnin tehokkuutta. Käytä verkkosivustosi analytiikkatyökaluja, kuten Google Analyticsia ja TAG-manageria, ja arvioi, miten erilaiset SEO-optimointitoimenpiteet vaikuttavat liikenteeseen, konversioihin ja myyntiin. Tämä auttaa sinua tekemään tarvittavia muutoksia ja parantamaan SEO-optimointistrategiaasi.

10. Ole kärsivällinen – hakukoneoptimointi vie aikaa

Hakukoneoptimointi on jatkuva prosessi, ja tulokset eivät välttämättä näy välittömästi – ne vaativat aikaa. Keskity tarjoamaan laadukasta tekstisisältöä ja käyttäjäkokemusta sekä panosta pitkäjänteiseen ja eettiseen SEO-työhön. Näin voit ajan mittaan parantaa verkkokauppasi näkyvyyttä hakukoneissa ja houkutella enemmän potentiaalisia asiakkaita verkkokauppaasi.

Jos et ole varma, miten verkkokauppasi hakukoneoptimointi kannattaa aloittaa tai tehdä, ota meihin yhteyttä.

Buukkaa alta 15 minuutin kartoituspuhelu! Se ei sido tai velvoita sinua mihinkään. Keskustellaan ja käydään yhdessä läpi sitä, mitä Rajun toteuttamalla sähköisellä asiakashankinnalla tai muilla digimarkkinoinnin ratkaisuilla voidaan konkreettisesti saavuttaa, ja miten voisimme tukea yrityksesi liiketoiminnan kehittämistä, ylläpitoa ja myynnin kasvua.

Tehokas SEO-optimointi: Näkyvyyden rakentamista hakukoneissa

Hakukoneiden maailma liittyy vahvasti verkkosivustojen ja sisällön optimointiin – tässä esiin astuu käsite SEO-optimointi, joka avaa oven parempaan näkyvyyteen hakukoneissa (esim. Google ja Bing). SEO-prosessi liittyy verkkosivuston tai sisällön muokkaamiseen ja virittämiseen siten, että se houkuttelee orgaanista eli luonnollista liikennettä sivustollesi. Tavoitteena on kohentaa verkkosivustosi sijoitusta hakutuloksissa, joka puolestaan houkuttelee enemmän potentiaalisia kävijöitä ja sitä kautta potentiaalisia asiakkaita.

SEO:n tavoitteena on laadukas sisältö ja käyttäjäystävällisyys

SEO-optimoinnilla pyritään herättämään hakukoneiden algoritmit huomaamaan sivustosi sisältö poikkeuksellisen relevantiksi ja laadukkaaksi käyttäjille. Kyse ei ole vain avainsanojen täyttämisestä, vaan sisällön rikastamisesta tiedolla, joka vastaa käyttäjien kysymyksiin ja tarpeisiin. Teknisen optimoinnin lisäksi sivuston käyttäjäystävällisyys on avainasemassa: helppo navigointi, nopea latausaika ja responsiivisuus eri laitteilla ovat kaikki osa hyvää käyttäjäkokemusta.

Kaiken tämän taustalla on ymmärrys siitä, että SEO on pitkäkestoinen ja jatkuvasti muuttuva prosessi. Vaatii aikaa, osaamista ja kärsivällisyyttä saavuttaa parhaat tulokset. On myös syytä tiedostaa, että SEO on yksi osa suurempaa digitaalisen markkinoinnin kokonaisuutta. Siihen voi liittyä muita elementtejä, kuten sisältömarkkinointia, sosiaalisen median läsnäoloa ja kokonaisvaltaista maksettua mainontaa, jotka yhdessä luovat vahvan SEO-kokonaisuuden ja digitaalisen markkinoinnin perustan.

Tulevaisuus vaatii soveltumista ja uudistumista

Muistathan, että SEO-optimointi on jatkuva matka, joka vaatii säännöllistä tarkkailua, analyysiä ja sopeutumista muuttuviin hakukoneiden algoritmeihin ja käyttäjien käyttäytymiseen. Seuraamalla alan uusimpia suuntauksia, trendejä ja parhaita käytäntöjä varmistat, että pysyt ajan tasalla ja jatkat vahvan SEOn rakentamista.

Me täällä Rajulla viemme hakukoneoptimoinnin ja SEO-optimoinnin uudelle tasolle. Ota meihin yhteyttä, niin päivitetään verkkosivustosi uudelle tasolle!

HAKUKONEOPTIMOINTI JATKUVANA PROSESSINA

HAKUKONE-OPTIMOINTI JATKUVANA PROSESSINA

Jos teetät hakukoneoptimoinnin kerran, rakennat hiekkalinnan. Se näyttää hetken hienolta ja tuo lisää katsojia, mutta aika – tai seuraava vuorovesi – vievät sen mennessään. Hyvin tehtynä hakukoneoptimoinnista on hyötyä kuukausien, jopa vuosien ajan. Jos optimointi unohdetaan kokonaan ja sivusto jää makaamaan oman onnensa nojaan, Google huomaa tämän ja alkaa ennen pitkää laskea sen sijoitusta hakutuloksissaan.

Hakukoneoptimointi on siis altis näille ”vuorovesille”. Googlen haun algoritmit saavat vuosittain suuria päivityksiä, lainsäädäntö saattaa asettaa sivustoille uusia vaatimuksia, ihmisten hakutavat ja tottumukset muuttuvat, kilpailijoiden optimoidut sivut ajavat ohi tuloksissa. Netti on elävä järjestelmä, joka on jatkuvassa muutos- ja käymistilassa. Siksi myös hakukoneoptimointia on syytä tehdä säännöllisesti.

Hakukoneoptimoinnista on sekin hyödyllinen piirre, että sen avulla tehdään jatkuvaa kuluttajatutkimusta. Me näemme ensimmäisinä, mitä ihmiset etsivät, mitä uusia trendejä markkinoille tulee, ja miten hakutavat muuttuvat. Näin yrityksesi voi nopeasti mukautua muutoksiin ja tarjota ennen kilpailijoitasi ihmisille juuri sitä, mitä he verkosta etsivät.

 

Rajussa toimenpiteet maksavat 1000 -1500€ kuukaudessa, riippuen siitä kuinka laajan SEO-paketin haluat ostaa.

Me Rajussa autamme sinua parantamaan verkkosivun tai verkkokaupan SEO-näkyvyyttä.

Lue viimeisimmät näkemyksemme

Raju X Laura Lahtinen

https://www.youtube.com/watch?v=69P6tRU1o8k Digitoimisto Raju mukaan tukemaan huippu-uimari Laura Lahtista tämän urheilu-uralla Juuri lukiosta valmistunut 20-vuotias Laura Lahtinen on Suomen uinnin A-maajoukkueen jäsen ja uinnin ennätysnainen.  –

Lue lisää »

Oletko valmis viemään markkinointisi uudelle tasolle?

Buukkaa alta 15 minuutin kartoituspuhelu! Se ei sido tai velvoita sinua mihinkään. Keskustellaan ja käydään yhdessä läpi sitä, mitä Rajun toteuttamalla sähköisellä asiakashankinnalla tai muilla digimarkkinoinnin ratkaisuilla voidaan konkreettisesti saavuttaa, ja miten voisimme tukea yrityksesi liiketoiminnan kehittämistä, ylläpitoa ja myynnin kasvua.

OLETKO VALMIS VIEMÄÄN MARKKINOINTISI UUDELLE TASOLLE?

Jätä yhteystietosi alle nyt niin palaamme sinulle pian!