B2C verkkokauppa x Raju

Erikoistuotteita myyvä suomalainen verkkokauppa halusi kasvattaa myyntiä erityisesti sesonkeina ja tavoittaa ostovalmiit asiakkaat tehokkaammin digitaalisessa ympäristössä.

Erikoistuotteita myyvä suomalainen verkkokauppa halusi kasvattaa myyntiä.

YHTEISTYÖ ALKANUT
Lokakuu 2024

Yhteistyö Digitoimisto Rajun kanssa alkoi syksyllä 2024 Meta-mainonnan pilotilla – ja nopeasti nähtyjen tulosten myötä mukaan otettiin myös Google Ads -mainonta. Näin rakennettiin datavetoisesti ohjattu kaksikanavainen myyntimoottori.

Mitä tehtiin?

Aluksi keskityttiin Meta-mainonnan rakentamiseen – luotiin visuaalisesti erottuvia, suoraan verkkokaupan tuotteita tukevia kampanjoita, jotka ajoitettiin erityisesti sesonkien ympärille. Tämän rinnalle lisättiin Google-mainonta, joka keskittyi hakukoneiden ostopäätösvaiheessa oleviin asiakasryhmiin.

Rajun tiimi otti ohjat kampanjahallinnasta ja raportoinnista, jotta asiakkaan oma ajankäyttö säilyi kevyenä. Samalla asennettiin GA4-seuranta ja kampanjoiden mittarit kohdistettiin suoraan ostotapahtumiin ja kassalle siirtymiseen.

Verkkokauppaa täydensi myös kivijalkamyymälä, joka otettiin huomioon mainonnan kohdennuksessa – erityisesti paikallisesti näkyvissä kampanjoissa.

“Tähän jokin sitaatti”

Yrityksen toimitusjohtaja

Tulokset

Yhteistyön aikana verkkokaupan suorituskyky on parantunut merkittävästi. Tilausten määrä kasvoi yli 5 490 kappaleeseen, mikä on 64 % enemmän kuin aiemmin. Samalla myytyjen tuotteiden määrä nousi yli 35 000 kappaleeseen, ja tuotevariaatioiden (muunnelmien) myynti kasvoi 84 %.

Netomyynnin kasvu oli 55 %, ja kokonaismyynnissä saavutettiin samansuuntainen kehitys. Kehitys kertoo siitä, että mainonta on onnistunut ohjaamaan ostovalmiita asiakkaita tehokkaasti verkkokauppaan, ja ostokokemus on konvertoinut hyvin. Näitä tuloksia on saavutettu tiiviillä yhteistyöllä ja datan jatkuvalla hyödyntämisellä mainonnan optimoinnissa.

Oletko valmis viemään markkinointisi uudelle tasolle?

Buukkaa alta 15 minuutin kartoituspuhelu! Se ei sido tai velvoita sinua mihinkään. Keskustellaan ja käydään yhdessä läpi sitä, mitä Rajun toteuttamalla sähköisellä asiakashankinnalla tai muilla digimarkkinoinnin ratkaisuilla voidaan konkreettisesti saavuttaa, ja miten voisimme tukea yrityksesi liiketoiminnan kehittämistä, ylläpitoa ja myynnin kasvua.


Varaa aika tapaamiseen