Akukon Oy x Raju

Akukon nousi erikoistuneen toimialansa kilpailussa Googlen top 3 -sijoille useilla keskeisillä hakutermeillä ja kasvatti verkkosivuston liikennettä yli 62 prosenttia sekä konversioita yli 100 % – Ensimmäisien kuukausien aikana.

Akukon nousi erikoistuneen toimialansa kilpailussa Googlen top 3 -sijoille useilla keskeisillä hakutermeillä ja kasvatti verkkosivuston liikennettä yli 62 prosenttia sekä konversioita yli 100 % – Ensimmäisien kuukausien aikana.

YHTEISTYÖ ALKANUT
Syyskuu 2024

Yhteistyö Rajun kanssa käynnistyi kesällä 2024 tilanteessa, jossa Akukon halusi kehittää verkkosivustonsa rakennetta ja sisältöjä pitkäjänteisesti. Tavoitteena oli nostaa erityisesti palvelukohtainen asiantuntijasisältö paremmin esiin ja kasvattaa verkkosivuston kautta saatavia yhteydenottoja – ilman tarvetta tehdä raskasta sivustouudistusta.

Lähtötilanteessa osa tärkeistä hakusanoista ei löytynyt lainkaan Googlen ensimmäiseltä sivulta, vaikka ne liittyivät suoraan Akukonin ydintoimintaan. Moni palvelusivu löytyi huonosti tai ei lainkaan – ja liikenne koostui hajanaisista, ei-kaupallisista hauista.

Tavoitteena oli parantaa löydettävyyttä Googlessa, nostaa avainsanoja top 3 -sijoille ja kasvattaa orgaanisen liikenteen tuottamaa konversiopotentiaalia – samalla rakentamalla Akukonille vahvaa digitaalista jalansijaa.

Mitä tehtiin?

Strateginen hakukoneoptimointityö toteutettiin kuukausittaisilla toimenpiteillä, joissa yhdistyivät tekninen optimointi ja asiantuntijasisällön suunnittelu. Optimointi kohdistettiin tärkeimmille palvelusivuille ja sisällöille

Projektin aikana tehtiin mm.:

  • Palvelusivujen rakenteiden ja metatietojen optimointi
  • Sisältöuudistukset valituilla avainsanoilla, kuten ”akustiikkasuunnittelu” ja ”AV-järjestelmät”
  • Sisällön laajentaminen ja jäsentely AI-ystävällisessä muodossa
  • Avainsanapohjainen linkkirakenteen kehitys
  • Reaaliaikainen SERP-seuranta ja jatkuva kehitystyö

Tulokset

Googlen hakutulosten kärkipaikat toivat kasvua – myös konversioissa. Useat sivut nousivat top 10 -sijoille ilman maksettua mainontaa.

Orgaanisen liikenteen konversiot kasvoivat ensimmäisten kuukausien aikana merkittävästi – Google-lomakkeiden yhteydenotot lisääntyivät selvästi, ja Bingin orgaaninen liikenne yli kaksinkertaistui. Kokonaisuudessaan verkkosivuston liikenne kasvoi 62 % heti yhteistyön alussa.

Sivuston sisältöjä on optimoitu myös Googlen AI Overview -toimintoa varten, jotta yritys löytyy näkyvästi myös generatiivisessa hakukontekstissa.

Oletko valmis viemään markkinointisi uudelle tasolle?

Buukkaa alta 15 minuutin kartoituspuhelu! Se ei sido tai velvoita sinua mihinkään. Keskustellaan ja käydään yhdessä läpi sitä, mitä Rajun toteuttamalla sähköisellä asiakashankinnalla tai muilla digimarkkinoinnin ratkaisuilla voidaan konkreettisesti saavuttaa, ja miten voisimme tukea yrityksesi liiketoiminnan kehittämistä, ylläpitoa ja myynnin kasvua.


Varaa aika tapaamiseen