hakukoneoptimoitu sisällöntuotanto

Hakukoneoptimoitu sisällöntuotanto on tärkeä prosessi yrityksen verkkosivujen tai verkkokaupan liiketoiminnan kannalta. Jos haluat lisää liikennettä sivuillesi ja kasvattaa myyntiä, nyt on aika panostaa hakukoneoptimoituun sisällöntuotantoon. 

MITÄ HAKUKONEOPTIMOItu sisällöntuotanto TARKOITTAA JA MITÄ HYÖTYÄ SIITÄ ON?

MITÄ SISÄLLÖN HAKUKONE-OPTIMOINTI TARKOITTAA JA MITÄ HYÖTYÄ SIITÄ ON?

Hakukoneoptimoinnin tavoitteena on nostaa yrityksesi nettisivut mahdollisimman korkealle Googlen hakutuloksissa niillä hakusanoilla, jotka liittyvät olennaisesti toimintaasi, ja joilla tehdään tarpeeksi hakuja kuukausittain. Tärkein elementti sivuillasi on itse sisältö, sillä verkon hakukoneet, kuten Google, toimivat pohjimmiltaan tekstipohjaisuuden periaatteella. Sisällön on siis oltava laadukasta, kiinnostavaa ja helposti ymmärrettävää, jotta se palvelee tarkoitustaan. Toki sisällöllä tarkoitetaan tekstin lisäksi myös kuvia, graafisia elementtejä, videoita ja tiedostoja – kaikkea sitä, mikä on vierailijoiden nähtävillä. Yrityksesi nettisivut ovat olemassa siksi, että uudet asiakkaat löytävät ne, saavat etsimäänsä tietoa, ja voivat siten tehdä tietoon perustuvia päätöksiä; johdattaen heidät asiakkaiksesi. Jotta sivustosi löytyy netistä, kaikki sen sisältö on optimoitava hakukoneita varten, joista Google on ylivoimaisesti suurin. Sisällön optimointia on tehtävä siten, että laatupisteet nousevat hakukoneen silmissä.

MITEN SISÄLTÖÄ VOIDAAN OPTIMOIDA HAKUKONEILLE?

Kun dataan perustuva lista on koottu sopivista hakusanoista, voidaan seuraavaksi suunnitella hakukoneoptimoinnin strategia, ja aloittaa varsinainen sisällön muokkaus tai uuden sisällön luominen.

Tällöin yrityksen sivustosta luodaan sivukartta, ja hierarkia hakusanoille niiden painoarvon mukaan. Yleispätevänä sääntönä vain yksi sivu optimoidaan tietylle hakusanalle tai semanttiselle hakusanaryppäälle.

Googlen modernit algoritmit osaavat jo tulkita sivustojen sisältöjä älykkäästi. Ne arvioivat tarkasti, mikä sisältö on tehty vain hakukoneoptimointia varten, ja mikä on aidosti hyödyllistä lukijoille. Näin ollen hakukonetta on mahdoton huijata. Parhaiden tuloksien saamiseksi kannattaakin käyttää SEO-asiantuntijaa oikeanlaisen sisällön tuottamiseksi.

Meidän toimintamme perustuu aina sinun tavoitteisiisi. Siksi sisältöoptimointia tehdään meillä sujuvasti toiveidesi ja tarpeidesi mukaan.

SISÄLLÖN VAATIMUKSET HAKUKONEITA VARTEN

Hakukoneoptimointi aiheena on lähes yhtä vanha kuin Googlen hakukone, ja se on kokenut monia muodonmuutoksia ajan kuluessa. Tekoälyn ja algoritmien kehittyessä myös hakukoneoptimoinnin on pitänyt kehittyä mukana, ja luoda ikivihreitä sääntöjä, joiden avulla tehty työ säilyttää arvonsa mahdollisimman pitkään.

Googlen tarkoituksena on varmistaa, että sen tarjoamat hakutulokset täyttävät aikomuksen, jonka pohjalta haku tehtiin. Hakukoneoptimoinnin strategian pitää siksi pohjautua tähän keskeiseen ideaan.

Nettisivujen sisällön onkin oltava paikkaansa pitävää, ajantasaista ja laadukasta. Google käyttää näiden arvojen mittaamiseen statistiikkaa ja omia mittareitaan, ja asettaa niiden avulla sivustot hakutuloksissaan tiettyyn arvojärjestykseen.

Korkealaatuinen sisällöntuotanto on ehdoton edellytys sivustoille, jotka haluavat näkyä Googlessa. Google päättää omavaltaisesti, mitkä sivut se indeksoi hakuunsa. Hakukoneoptimoinnin asiantuntijan tehtävänä on varmistaa, että Googlella on perustellut syyt lisätä jokainen yrityksesi sivu sen indeksiin.

MITEN VALITA HAKUSANAT SISÄLTÖOPTIMOINNISSA?

MITEN VALITA HAKUSANAT SISÄLTÖ-OPTIMOINNISSA?

Rajulla hakukoneoptimoinnin asiantuntija ottaa selville, millaisia hakuja Googlessa tehdään toimintaasi liittyen. Jokainen sivu kannattaa optimoida sellaisille hakutermeille, joita ihmiset oikeasti käyttävät.

Jos hakusanalla on esimerkiksi vain 10 hakua kuukaudessa, tällöin sen käyttäminen hakukoneoptimoinnissa on tuskin kannattavaa, koska parhaimmillaan se tuo vain 10 vierailijaa sivuillesi.

Siksi asiantuntijan tehtävänä on löytää sellaiset hakutermit ja -sanat, joilla on enemmän kuukausittaisia hakuja. Tällöin hakukoneoptimoinnilla voidaan saada moninkertaisesti näyttökertoja ja klikkauksia. Toisaalta on huomioitava myös kilpailu – et toki ole ainoa, joka yrittää parantaa sivustonsa näkyvyyttä.

Dataan perustuva strateginen sisältö kuitenkin nostaa konversiota, sillä ihmisille tarjotaan juuri sitä mitä he haluavat löytää. Näin optimointiin kulutettu aika ja vaiva tuottavat suhteessa parhaita tuloksia, joskin on hyvä muistaa optimoinnin vaativan aina pitkäjänteisyyttä: kyseessä on maraton tai ehkä jopa ultrajuoksu, ei satasen pikamatka.

KERTAHEITTO JA VALMISTA?

Jos yrityksesi nettisivuja ei ole vielä optimoitu, jo heti ensimmäiset optimointitoimenpiteet parantavat sivuston näkyvyyttä Googlen listoilla. Kun optimointia tehdään hyvin, saavutettu etu säilyy pitkään.

Siitä huolimatta hakukoneoptimointi ei ole kertaluontoinen projekti. Kuten minkä tahansa asian ylläpito, myös sisällön optimointi on aihe, jossa kannattaa tehdä vähintään vuosihuolto. Näin varmistetaan, että kävijämäärä pysyy vähintään ennallaan tai kasvaa.

Optimoitu sisältö on arvokas ja kustannustehokas markkinoinnin väline, joten sen päivittäminen ja parantelu on kannattavaa. Tarjoamalla asiakkaille laadukasta ja ajantasaista tietoa asemoit itsesi alan ammattilaiseksi ja saat lisää asiakkaita.

Kun jätät meidän tehtäväksemme optimoida ja ylläpitää nettisivujesi sisältö, tiedät, että sijoituksesi Googlen hakutuloksissa paranee – tavoitteemme on ylittää odotuksesi!

MITÄ HYÖTYÄ SISÄLTÖOPTIMOINNISTA ON?

MITÄ HYÖTYÄ SISÄLTÖ-OPTIMOINNISTA ON?

Sinulla voi olla erittäin laadukkaat nettisivut, mutta jos hakukoneoptimointia ei ole tehty kunnolla, eikä sivustoasi ole sen vuoksi indeksoitu Googleen, sadat tai tuhannet kuukausittaiset kävijät menevät käytännössä suoraan kilpailijoillesi.

Kun sisältösi on ammattimaista, purevaa ja optimoitu hakukoneita varten, varmistat, että saat osasi verkkoliikenteestä, joka lisää myyntiäsi. Senhän takia sinulla verkkosivusto on, eikö?

Asiakkaanamme sinulla on jatkuva pääsy kaikkeen dataan ja operaatioihimme sivustollasi. Näin projektin reaaliaikainen seuranta on helppoa, ja pidämme raportoinnin avulla sinut ajan tasalla tavoitteiden saavuttamisesta ja tuloksista.

Hakukoneoptimointi, ja sisältöoptimointi sen keskeisenä osana, on erittäin hyvä sijoitus kenelle tahansa, joka haluaa lisätä sivuston kävijämäärää ja siten kasvattaa myyntiä. Kun valitset meidät kumppaniksesi, saat käyttöösi ammattilaisten tiimin, joka osaa maksimoida tuloksesi.

TULOKSIA VIIKOSSA?

Hakukoneoptimointi on kuin ison höyryveturin rattaiden öljyämistä. Vauhti kyllä kiihtyy, mutta viiveellä. Siksi ei kannata odottaa, että optimoitu sisältö nostaa sivuston välittömästi parhaille sijoille.

Googlen hakurobotit haravoivat koko nettiä, joten niiden työmäärä on valtava. Sen vuoksi sivustollesi tehdyt parannukset eivät näy hakutuloksissa välittömästi, vaan viikkojen ja kuukausien viiveellä.

Johdonmukaisesti tehty sisällön hakukoneoptimointi tuottaa takuulla tuloksia, ja tulokset maksavat itseään takaisin kuukausien ja vuosien ajan. Sen vuoksi paras aika aloittaa sivustosi optimointi on jo tänään!

Lähetä meille viesti nyt, jotta voimme keskustella siitä, miten saat lisää asiakkaita sisältöoptimoinnilla.

Oletko valmis viemään markkinointisi uudelle tasolle?

Buukkaa alta 15 minuutin kartoituspuhelu! Se ei sido tai velvoita sinua mihinkään. Keskustellaan ja käydään yhdessä läpi sitä, mitä Rajun toteuttamalla sähköisellä asiakashankinnalla tai muilla digimarkkinoinnin ratkaisuilla voidaan konkreettisesti saavuttaa, ja miten voisimme tukea yrityksesi liiketoiminnan kehittämistä, ylläpitoa ja myynnin kasvua.

OLETKO VALMIS VIEMÄÄN MARKKINOINTISI UUDELLE TASOLLE?

Jätä yhteystietosi alle nyt niin palaamme sinulle pian!