Kannustalo x Raju

Kannustalo nousi 15 tärkeimmällä avainsanalla Googlen ykkössijalle ja saavutti yli 160 % kasvun verkkosivun kautta tulleissa yhteydenotoissa – keskellä alan vaikeinta markkinaa.

Kannustalo nousi 15 tärkeimmällä avainsanalla Googlen ykkössijalle ja saavutti yli 160 % kasvun verkkosivun kautta tulleissa yhteydenotoissa – keskellä alan vaikeinta markkinaa.

YHTEISTYÖ ALKANUT
Toukokuu 2024

Yhteistyö Rajun kanssa käynnistyi toukokuussa 2024 aikana, jolloin pientalorakentamisen markkina oli poikkeuksellisen vaikeassa tilanteessa. Samaan aikaan Kannustalo kilpaili näkyvyydestä alan kaikkein kilpailluimmilla hakutermeillä – termeillä, joilla käyttäjät tekevät ostopäätöksiä.

Lähtötilanne ei ollut helppo: esimerkiksi hakusanoilla ”avaimet käteen talo hinta”, ”ekotalo” ja ”talomallit” sivusto ei sijoittunut lainkaan Googlen ensimmäiselle sivulle – tai löytyi sijalta 65 tai huonommalta. Näkyvyyttä oli, mutta ei niissä kohdissa, joissa se aidosti vaikutti myyntiin.

Tavoitteena oli nostaa Kannustalo hakukonenäkyvyyden kärkeen sekä Googlen perinteisissä hakutuloksissa että AI Overview -toiminnoissa.

Mitä tehtiin?

Strateginen hakukoneoptimoinnin yhteistyö eteni kuukausittaisilla toimenpiteillä, joissa keskityttiin kunkin alasivun näkyvyyteen suurivolyymisillä hakutermeillä. Samalla optimoitiin konversiopolkuja ja valmisteltiin sisältöjä niin, että ne toimivat myös AI Overviewin tietolähteinä.

Projektin aikana tehtiin mm.:

  • Metatietojen ja otsikkorakenteiden uudistaminen
  • Avainsanojen monimuotoinen hyödyntäminen myös alt-teksteissä
  • Pitkän hännän hakujen valjastaminen liikenteeksi
  • AI Overview -optimointi: sisällön muotoilu niin, että se toimii myös generatiivisessa hakukontekstissa

Tulokset

Yhteistyön aikana Kannustalo nousi Googlen hakutulosten ykköseksi peräti 15 tärkeällä avainsanalla, mukaan lukien ”avaimet käteen talo hinta”, ”ekotalo”, ”muuttovalmis talo” ja ”omakotitalon rakentaminen hinta”. Monien termien kohdalla lähtötilanne oli heikko – esimerkiksi ”ekotalo” löytyi aluksi vasta sijalta 65.

Hakukonenäkyvyys parani merkittävästi: domainin näkyvyys Googlen hakutulossivulla nousi 31 prosentista 47 prosenttiin, mikä tarkoittaa lähes 200 % kasvua. Lisäksi Kannustalo alkoi esiintyä Googlen AI Overview -vastauksissa ensisijaisena lähteenä yli kymmenellä korkean hakumäärän avainsanalla.

Orgaanisen liikenteen kautta tulleet yhteydenotot kasvoivat yli 160 prosenttia. Kasvua kertyi erityisesti esitetilauksista, jotka on liiketoiminnan tärkeimpiä liidin lähteitä (+639 kpl), chat-yhteydenotoista (+182 %) ja uutiskirjetilauksista (+195 %). Myös uudet konversiopisteet, kuten hintapeli ja Leadoo-lomakkeet, alkoivat tuottaa liidejä heti ensimmäisestä mittauskuukaudesta lähtien.

Optimointi ei siis ainoastaan lisännyt näkyvyyttä – se toi mitattavaa kaupallista hyötyä.

Oletko valmis viemään markkinointisi uudelle tasolle?

Buukkaa alta 15 minuutin kartoituspuhelu! Se ei sido tai velvoita sinua mihinkään. Keskustellaan ja käydään yhdessä läpi sitä, mitä Rajun toteuttamalla sähköisellä asiakashankinnalla tai muilla digimarkkinoinnin ratkaisuilla voidaan konkreettisesti saavuttaa, ja miten voisimme tukea yrityksesi liiketoiminnan kehittämistä, ylläpitoa ja myynnin kasvua.


Varaa aika tapaamiseen