DIGITAALISEN MARKKINOINNIN ANALYYSI
Digimarkkinoinnin analyysi
Digimarkkinoinnin auditointi kertoo markkinoinnin pullonkaulat, sekä keskeisimmät kehityskohteet. Digitoimisto Rajun asiantuntijoiden toteuttamien auditointien avulla saat konkreettisia ehdotuksia tavoitteiden saavuttamiseksi.

Konkretiaa tavoitteiden saavuttamiseen
Rajun tekemät auditoinnit keskittyvät liiketoimintasi ydintavoitteiden edistämiseen ja konkreettisiin kehitysehdotuksiin lillukanvarsien sijasta. Auditoimme aina koko digimarkkinointisi kentän eli datan ja analytiikan, luonnollisen hakukonenäkyvyyden sekä verkkosivustosi konversio-optimoinnin – unohtamatta mainostilen sekä kampanjoiden nykytilaa.

Yli satojen auditointien varmuudella
Auditoinnin toteuttaa aina kyseiseen kanavaan erikoistunut senioritason asiantuntija. Asiantuntijatiimillämme on satojen mainostilien, sekä verkkosivustojen auditoinnin kokemus. Auditoinneissa luotamme dataan, sekä asiantuntijan substanssiosaamiseen.
Nimetty asiantuntija varmistaa, että saat vastauksen haastavempiinkin kysymyksiin. Esittelemme auditoinnin tulokset selkeästi ja liiketoimintalähtöisesti, emmekä piiloudu digijargonin taakse.
Olemme auditoineet satojen yritysten markkinointia mm. seuraavilta toimialoilta:
- Verkkokaupat
- Teollisuus- ja rakennusalan yritykset
- B2B-asiantuntijayritykset
- B2C-yritykset
Auditointi ei ainoastaan kerro, mitä kannattaa kehittää – vaan antaa konkreettisen suunnitelman, jolla viet digimarkkinointisi uudelle tasolle.
SEO- ja CRO analyysi
SEO- ja CRO-analyysi on syvällinen tutkimus sivustosi näkyvyydestä, sekä käyttäjäystävällisyydestä. Analyysissa selvitetään miten hyvin sivustosi edistää liiketoimintasi tavoitteita ja kuinka sivustoasi kannattaa kehittää.
Tutustu hakukone- ja konversio-optimointiin!
SEO- ja CRO -auditoinnissa analysoidaan :
- Sivuston tekninen tila
- Konversiopolut
- Käyttäjäkokemus (UX)
- Sivuston kaalautuvuus
- Suorityskyky
- Metatiedot ja otsikoinnit
- Kilpailija-analyysi
- Avainsanatutkimus
- Kilpailija-analyysi
- Asiakasprofiilin analysointi
- Linkkiprofiilin analyysi
- Konkreettiset kehitysehdotukset ja ratkaisut
Maksetun mainonnan analyysi
Maksetun mainonnan analyysi on syvällinen tutkimus siitä, kuinka hyvin Google-, Meta- ja LinkedIn-mainontasi tukee yrityksesi tavoitteita. Analyysi kattaa kampanjoiden rakenteet, kohdennukset, budjetit, mainosmateriaalit ja analytiikan. Saat selkeän kuvan mainontasi vahvuuksista, kehityskohteista ja konkreettisista toimenpidesuosituksista parempien tulosten saavuttamiseksi.
Maksetun mainonnan auditoinnissa analysoidaan:
- Kampanjoiden rakenne (Google, Meta, LinkedIn) ja mainosryhmät
- Avainsanojen valinta ja laatupisteet (Google)
- Mainosviestit, tekstit ja visuaaliset elementit
- Kohdentaminen ja yleisöt (demografiset, kiinnostuksen kohteet, lookalike-yleisöt)
- Budjetin jakautuminen ja bidding-strategiat
- Seuranta- ja analytiikka-asetukset (konversiot, pikselit)
- Tulosseuranta ja mittarien toimivuus
- Kilpailija-analyysi ja vertailu
- Kehitysehdotukset ja ratkaisut tehokkuuden parantamiseksi
Analytiikka-analyysi
Analytiikka-analyysi on perusteellinen selvitys siitä, kuinka hyvin verkkosivustosi ja mainontasi seuranta on rakennettu ja kuinka tehokkaasti dataa hyödynnetään liiketoiminnan kehittämisessä. Analyysissa tarkastellaan seurannan teknistä toteutusta, datan keruun laatua ja mittarien asetuksia. Lisäksi arvioidaan raportoinnin selkeyttä ja datan hyödyntämistä päätöksenteossa. Lopputuloksena saat konkreettiset kehitysehdotukset analytiikkasi tehostamiseen.
Analytiikan auditoinnissa analysoidaan:
- Seurannan tekninen toteutus (Google Analytics, GA4, Tag Manager, Meta Pixel, LinkedIn Insight Tag)
- Tapahtumaseurannan kattavuus ja virheettömyys
- Konversioseurannan tarkkuus ja luotettavuus
- Datakeruun laadukkuus ja GDPR-yhteensopivuus
- Raportoinnin rakenteet ja selkeys
- Datapisteiden hyödyntäminen liiketoiminnan päätöksenteossa
- Kehitysehdotukset mittariston ja raportoinnin parantamiseksi
Auditoinnin askelmerkit
- Strategiapuhelu
Strategiapuhelussa tutustumme yritykseesi ja annamme tarjouksen digitaalisen markkinoinnin auditoinnista. - Auditoinnin Kick-Off
Auditoinnin Kick-Offissa asiantuntijamme tutustuvat liiketoimintaasi ja asetettuihin tavoitteisiin. Auditointi toteutetaan Kick-Offissa asetettujen tavoitteiden pohjalta. - Asiantuntijat toteuttavat auditoinnin
Toteuttamamme analyysit eivät ole pintaraapaisuja, vaan ne tehdään huolella kelloon katsomatta, emmekä jätä kiviä kääntämättä. - Kahden tunnin palaveri tulosten läpikäymiseksi
Tulokset käydään yhdessä lävitse erillisessä palaverissa asiantuntijoiden kanssa. Palaverin aikana teillä on mahdollisuus hyödyntää asiantuntijoidemme osaamista markkinointinne kehittämiseksi. - Digitaalisen markkinoinnin toimintasuunnitelma
Annamme konkreettiset kehitysehdotukset digimarkkinoinnin tavoitteiden saavuttamiseksi. Jos asiantuntijamme katsovat, että voimme auttaa tavoitteiden saavuttamisessa, niin laadimme teille myös yhteistyöehdotuksen. - Mahdollinen yhteistyön aloitus
Hakukoneoptimoinnin keskeinen tavoite on mahdollistaa parempi käyttäjäkokemus, jonka vuoksi varmistamme että sivustosi rakenne palvelee käyttäjiä mahdollisimman hyvin.

Tilaa analyysi tästä!
Ota ensimmäinen askel kohti tuloksia ja varaa maksuton strategiapuhelu, jossa kerromme lisää siitä, kuinka voimme auttaa sinua tavoitteidesi saavuttamisessa.