Novoset Oy x Raju

Novoset kasvatti autokaupan liidien määrää yli 30-kertaiseksi ja laski konversiohinnan kolmasosaan – tulokset rakennettiin pitkäjänteisellä strategisella kumppanuudella, panostaen erityisesti omien verkkosivujen kautta tuleviin liideihin.

Novoset kasvatti autokaupan liidien määrää yli 30-kertaiseksi ja laski konversiohinnan kolmasosaan – tulokset rakennettiin pitkäjänteisellä strategisella kumppanuudella, panostaen erityisesti omien verkkosivujen kautta tuleviin liideihin.

YHTEISTYÖ ALKANUT
Toukokuu 2022

Novoset aloitti Rajun kanssa yhteistyön keväällä 2022 tilanteessa, jossa tavoitteena oli vähentää riippuvuutta pelkästä Nettiauton näkyvyydestä ja kasvattaa omien verkkosivujen kautta tulevien liidien määrää. Novoset tiesi, että omien kanavien kautta tulleet liidit konvertoituvat selvästi paremmin – ja juuri siihen haluttiin vaikuttaa strategisesti.

Alkuvaiheen testien jälkeen mainontaa lähdettiin toteuttamaan monivaiheisella suppilomallilla. Markkinointi yhdistettiin kattavaan datankeruuseen ja -hyödyntämiseen, jossa SST-palvelulla oli keskeinen rooli. Vuosien varrella kanavia on kasvatettu ja optimoitu – mukana ovat Meta, Google, TikTok sekä verkkosivujen uudistus, joka tukee entistä paremmin digimarkkinoinnin konversiopolkuja.

Mitä tehtiin?

Yhteistyön ytimessä on alusta asti ollut tavoitteellinen, mitattava ja monikanavainen kasvu. Rajun suunnittelema ja toteuttama digitaalisen markkinoinnin kokonaisuus on rakentunut pala palalta laajemmaksi: alkuun Meta-suppilo, sitten mukaan hakusanamainonta, TikTok ja lopulta koko markkinointistrategian uudelleenrakennus.

Kaikkea tekemistä on ohjannut konversiodata – ja sen keruussa, tulkinnassa ja hyödyntämisessä SST-palvelu (palvelinpohjainen seuranta) on ollut tärkeässä roolissa. Datan avulla mainonta on optimoitu tehokkaasti, ja eri kanavien panokset on voitu kohdistaa sinne, missä vaikutus on suurin.

Tulokset

Vaikka yhteistyötä on tehty jo pitkään, tulokset ovat jatkaneet kasvuaan kuukausi kuukaudelta – ja tiimit tekevät aktiivisesti töitä, jotta kasvu ei jää hetkelliseksi. Viimeisen 12 kuukauden aikana markkinointi on tuonut yhä parempia tuloksia eri kanavissa.

Metan kautta tulevien liidien määrä kasvoi yli 240 %, samalla kun liidikohtainen kustannus laski jopa 63 prosenttia. Google-mainonnan kautta tulleet konversiot kasvoivat 115 prosenttia ja Meta-mainonta tavoitti yli 1,2 miljoonaa käyttäjää.

Markkinointi ei ole jäänyt pintapuoliseksi näkyvyydeksi – se on ohjannut asiakkaita toimimaan. Chat-klikkaukset, puhelulinkit, reittiohjeet ja muut verkkosivuston konversiopisteet ovat kasvaneet kaikissa kanavissa selvästi.

Oletko valmis viemään markkinointisi uudelle tasolle?

Buukkaa alta 15 minuutin kartoituspuhelu! Se ei sido tai velvoita sinua mihinkään. Keskustellaan ja käydään yhdessä läpi sitä, mitä Rajun toteuttamalla sähköisellä asiakashankinnalla tai muilla digimarkkinoinnin ratkaisuilla voidaan konkreettisesti saavuttaa, ja miten voisimme tukea yrityksesi liiketoiminnan kehittämistä, ylläpitoa ja myynnin kasvua.


Varaa aika tapaamiseen