Marko Santala

Markolla on yli 20 vuoden kokemus digimarkkinoinnin parissa tekijänä, tiiminvetäjänä ja yrittäjänä, mikä on tehnyt hänestä monipuolisen osaajan. Marko on ehtinyt työskennellä käytännössä kaikilla digimarkkinoinnin osa-alueilla hakusanamainonnasta ja verkkosivujen kehittämisestä sosiaalisen median kampanjoihin ja analytiikkaan. Markoa on alusta asti innostanut erityisesti mitattavuus ja tulosten aikaansaaminen. Hän ei halua arvailla, mikä […]

Markolla on yli 20 vuoden kokemus digimarkkinoinnin parissa tekijänä, tiiminvetäjänä ja yrittäjänä, mikä on tehnyt hänestä monipuolisen osaajan. Marko on ehtinyt työskennellä käytännössä kaikilla digimarkkinoinnin osa-alueilla hakusanamainonnasta ja verkkosivujen kehittämisestä sosiaalisen median kampanjoihin ja analytiikkaan. Markoa on alusta asti innostanut erityisesti mitattavuus ja tulosten aikaansaaminen. Hän ei halua arvailla, mikä kuva tai mainoslause toimii parhaiten, vaan haluaa testata ja kehittää markkinointia jatkuvasti paremmaksi. Kaiken on oltava mitattavissa. Se mitä tehdään, pitää pystyä todentamaan datalla.

Uransa aikana Marko on nähnyt lukemattoman määrän erilaisia markkinointiteknologioita, ja teknologiapäällikkönä hän varmistaa, että Rajulla pysytään aina markkinointiteknologian aallonharjalla. Hän on käytännönläheinen ja pitää tärkeänä sitä, että osallistuu myös asiakastyöhön. Hän uskoo, että teknologiaa ei voi ymmärtää syvällisesti, ellei sitä käytä arjessa.

Vapaa-ajallaan Marko harrastaa monipuolisesti: kalastusta, retkeilyä, kuntosalilla käymistä ja pyöräilyä. Lisäksi hän on sarjojen, elokuvien ja fantasian – kaikissa muodoissaan – suurkuluttaja.