Teollisuuslaitteiden ratkaisutoimittaja x Raju

Vaihtamalla Google-markkinoinnin tekijän Rajun strategiseen kumppanuuteen teollisuuslaitteiden ratkaisutoimittaja kasvatti verkkosivuliidien määrää yli 570 % ja laski samalla liidikohtaisen hinnan puoleen – vain seitsemässä kuukaudessa.

Vaihtamalla Google-markkinoinnin tekijän Rajun strategiseen kumppanuuteen teollisuuslaitteiden ratkaisutoimittaja kasvatti verkkosivuliidien määrää
yli 570 % ja laski samalla liidikohtaisen hinnan puoleen – vain seitsemässä kuukaudessa.

YHTEISTYÖ ALKANUT
Heinäkuu 2024

Teollisuustoimija, joka keskittyy henkilönostinten ja nostopöytien myyntiin sekä huoltopalveluihin, lähti uudistamaan digitaalista tekemistään kilpailun kiristyessä. Hakusanamainonta otettiin strategiseksi keinoksi kasvattaa verkkosivun kautta tulevien liidien määrää. Jo ensimmäisten kuukausien aikana verkkosivuston konversiot lähes seitsenkertaistuivat, ja mainonnan teho parani huomattavasti verrattuna aiempaan toteutukseen.

Asiakkaan tavoitteena ei ollut niinkään nopea kasvu, vaan pärjätä markkinassa ja kasvattaa erityisesti jälkimarkkinointipalveluiden kysyntää. Digimarkkinoinnilla haluttiin tukea tätä tavoitetta.

Aiemmin mainonnasta vastasi toinen toimija, mutta analytiikan puute, a/b-testauksen puuttuminen ja strategian keveys estivät todellisten tulosten mittaamisen ja kehittymisen. Uudessa yhteistyössä tavoitteena oli korjata nämä puutteet ja rakentaa tuloksellinen tekeminen.

Mitä tehtiin?

Yhteistyö aloitettiin alkuvuodesta 2025 tilanteessa, jossa yritys halusi kehittää digimarkkinointiaan tavoitteellisemmaksi ja mitattavammaksi osaksi jälkimarkkinointipalveluiden myyntiä. Ensimmäisessä vaiheessa keskityttiin Google-mainonnan strategiseen käynnistämiseen sekä analytiikan ja tietosuojaratkaisujen kuntoon saattamiseen – jotta jokaiselle panostetulle eurolle saataisiin mitattavaa arvoa.

Mainontaa kohdistettiin huolellisesti sekä huoltopalveluihin että kone- ja laiteratkaisuihin, erityisesti nostopöytiin ja henkilönostimiin liittyviin hakuihin. Näkyvyyttä rakennettiin asiakaslähtöisesti laite- ja tarpeen mukaisesti. Viestintä asiakkaan ja Rajun välillä on ollut suoraviivaista ja selkeää – yhteistyö eteni suunnitellusti, vaikka aloitus ajoittuikin tyypillisesti hiljaisempaan B2B-markkinoinnin ajankohtaan.

Tulokset

Vaikka kampanja-aikaa oli takana vasta seitsemän kuukautta, digimarkkinoinnin vaikutukset näkyivät nopeasti. Hakukonemainonnan strateginen käynnistys ja kohdennetut toimenpiteet kasvattivat verkkosivujen kautta tulleiden liidien määrää jopa 573 prosenttia, ja mainonnan tehokkuus parani kuukausi kuukaudelta. Myös konversiot nousivat merkittävästi: hakutermeistä tulleet konversiot kasvoivat 227 prosenttia, mikä osoittaa mainonnan onnistuneen tavoittamaan oikeat kohderyhmät oikealla hetkellä.

Mainosnäytöt moninkertaistuivat, ja yrityksen keskeiset palvelut – kuten henkilönostimet ja nostopöydät – alkoivat näkyä hakutulosten kärjessä niillä hauilla, joista ostoaikeissa olevat asiakkaat etsivät ratkaisuja.

Mainonnan kokonaiskulut pysyivät budjetoidussa tasossa, ja klikkihinta säilyi erittäin maltillisena. Tämä mahdollisti tehokkaan näkyvyyden rakentamisen ilman kustannusten karkaamista. Tulokset osoittavat, että kun perusta rakennetaan huolella, vaikuttavuus on mahdollista saavuttaa nopeasti – myös B2B-markkinoilla.

Oletko valmis viemään markkinointisi uudelle tasolle?

Buukkaa alta 15 minuutin kartoituspuhelu! Se ei sido tai velvoita sinua mihinkään. Keskustellaan ja käydään yhdessä läpi sitä, mitä Rajun toteuttamalla sähköisellä asiakashankinnalla tai muilla digimarkkinoinnin ratkaisuilla voidaan konkreettisesti saavuttaa, ja miten voisimme tukea yrityksesi liiketoiminnan kehittämistä, ylläpitoa ja myynnin kasvua.


Varaa aika tapaamiseen