Urjalan makeistukku Oy x Raju

Urjalan Makeistukku on kotimainen verkkokauppa, jonka valikoimaan kuuluu tuhansia herkkuja tunnetuilta ja pienemmiltä valmistajilta. Yritys lähti tavoittelemaan merkittävää kasvuloikkaa digitaalisessa myynnissä – ja valitsi markkinointikumppanikseen Digitoimisto Rajun.

Urjalan Makeistukku on yksi Suomen suurimmista makeisten verkkokaupoista.

YHTEISTYÖ ALKANUT
Huhtikuussa 2021

Yritys lähti tavoittelemaan merkittävää kasvuloikkaa digimyynnissä, ja valitsi markkinointikumppanikseen Digitoimisto Rajun. Yhteistyö alkoi tavoitteellisesti: rakennettiin dataohjautuva suppilomalli, joka hyödyntää verkkokaupan ja mainonnan dataa saumattomasti. Visuaalista sisältöä mukautettiin ostopolun eri vaiheisiin, ja mainonta kohdennettiin tarkasti sekä uusasiakashankintaan että uudelleenmarkkinointiin – sekä Suomessa että Ruotsissa.

Markkinoinnin kanaviksi valittiin Meta (Facebook ja Instagram), Google Ads ja Microsoft Ads – ja tekeminen suunniteltiin tiiviissä yhteistyössä asiakkaan kanssa skaalautuvaksi myös kansainvälisille markkinoille.

Mitä tehtiin?

Kampanjarakenne rakennettiin suppilomallin mukaisesti – tavoittavuudesta kohti ostoa. Mainonnassa hyödynnettiin houkuttelevaa, sesonkeihin ja asiakastarpeisiin mukautettua visuaalista sisältöä. Google Ads -mainonta keskittyi suoraan ostoaikeessa olevien asiakkaiden tavoittamiseen, kun taas Meta-mainonnalla tuotiin brändiä ja tuotteita tutuksi uusille kävijöille sekä vahvistettiin uudelleenostamista. Microsoft Ads avasi uuden kanavan niille asiakkaille, joita Googlen verkosto ei täysin tavoita. Kansainvälistymistä tuettiin mainonnalla myös Ruotsin markkinalle, jossa kampanjat kohdennettiin tarkasti paikalliselle yleisölle.

Datasta rakennettiin jatkuvasti parempaa markkinointia – ja jatkuva optimointi näkyi tuloksissa heti ensimmäisestä vuodesta alkaen.

“Tähän sitaattia kuinka mahtaviii me ollaaan jejejeje”

Yrityksen toimitusjohtaja

Tulokset

Ensimmäisen vuoden aikana Google-mainonnan kautta tehtyjen ostojen määrä kasvoi huomattavasti, ja euromääräinen myynti nousi huikeasti. Google Ads -kampanjoiden ROAS oli heti alusta alkaen erittäin korkea, noin 2000 %.

Samaan aikaan Meta-mainonta tuotti selkeää kasvua – ostojen määrä ja euromääräinen myynti kasvoivat tasaisesti, ja ROAS nousi 1000 prosenttiin.

Seuraavana vuonna kasvu jatkui edelleen. Google Adsin kautta tulleiden ostojen määrä kasvoi 13,88 %, konversioiden euromääräinen arvo nousi 22,66 % ja ROAS kipusi jopa 4700 %:iin. Myös Metan puolella nähtiin kehitystä: ostot kasvoivat 12,43 %, myynti kasvoi 15,26 % ja ROAS nousi yli 2000 prosenttiin.

Tällainen kasvu ei ole sattumaa – se on seurausta suunnitelmallisesta työstä, datan hyödyntämisestä ja saumattomasta yhteistyöstä. Ja mikä tärkeintä: asiakas jatkaa voimakasta kasvua myös kansainvälisesti.

Oletko valmis viemään markkinointisi uudelle tasolle?

Buukkaa alta 15 minuutin kartoituspuhelu! Se ei sido tai velvoita sinua mihinkään. Keskustellaan ja käydään yhdessä läpi sitä, mitä Rajun toteuttamalla sähköisellä asiakashankinnalla tai muilla digimarkkinoinnin ratkaisuilla voidaan konkreettisesti saavuttaa, ja miten voisimme tukea yrityksesi liiketoiminnan kehittämistä, ylläpitoa ja myynnin kasvua.


Varaa aika tapaamiseen