Google Consent mode
Googlen consent mode mahdollistaa sen, että markkinoinnissa kunnioitetaan yksityisyyttä ja kerätään samalla anonyymisti markkinointia tukevaa dataa, huolimatta siitä mikä on markkinoinnin seurannan taso.
Mikä on GOOGLE CONSENT MODE?
Google on jo pari vuotta sitten ilmoittanut ajavansa kolmannen osapuolen evästeet alas, ja nyt vuonna 2024 ensimmäisen vuosineljänneksen aikana Google muuttaa ads käytäntönsä noudattamaan paremmin GDPR asetuksia. Käytännössä tämä tarkoittaa, että asiakkaalla pitää euroopassa olla consent modea tukeva ja käyttävä evästekysely käytössä, jotta voidaan tehdä minkäänlaista datapohjaista markkinointia Googlessa.
Google Consent Mode on osa verkkosivujen evästehyväksyntätoimintoa, joka on ollut pakollinen jo vuosia. Uutta tässä on kuitenkin se, että maaliskuusta 2024 eteenpäin Google-mainontaa ei voi enää lainkaan mitata eikä yleisöjä hyödyntää, jos Consent Mode ei ole käytössä mainonnan kohdesivulla. Consent mode on siis jatkossa pakko olla käytössä, ellei halua palata tuloksen mittaamisessa pimeälle keskiajalle. Consent Moden käyttöönotossa on huomioitava myös se, että se vaatii Google Tag Managerin käyttöä.
Googlen consent mode mahdollistaa sen, että markkinoinnissa kunnioitetaan yksityisyyttä ja kerätään samalla anonyymisti markkinointia tukevaa dataa, huolimatta siitä mikä on markkinoinnin seurannan taso.
Mitä tämä tarkoittaa datapohjaista digimarkkinointia tekevälle yritykselle?
Kun yritys haluaa jatkossakin tehdä dataohjattua markkinointia, eikä vain sohia pimeässä ”toivotaan, toivotaan” -mentaliteetilla, vaihtoehtoja on kaksi: joko palvelinpohjaiseen seurantaan siirtyminen tai Googlen Consent Mode ja laajennetut konversiot.
Ilman consent modea puhutaan vain mainosnäytöistä, klikeistä ja klikkihinnasta. Consent modella puhutaan konversioista, yleisöistä ja liiketoiminnan kannalta merkittävistä asioista. Consent mode mahdollistaa että koneoppiminen ohjaa markkinointia. Tietyt tuotteet (PMAX) eivät käytännössä ole mahdollisia ilman consent modea.
Varmistetaan yhdessä digimarkkinointinne toimivuus myös tulevaisuudessa.
Jätä alle yhteystietosi ja olemme teihin yhteydessä pian!
Oletko valmis viemään digimarkkinointisi uudelle tasolle?
Buukkaa alta 15 minuutin kartoituspuhelu! Se ei sido tai velvoita sinua mihinkään. Keskustellaan ja käydään yhdessä läpi sitä, mitä Rajun toteuttamalla sähköisellä asiakashankinnalla tai muilla digimarkkinoinnin ratkaisuilla voidaan konkreettisesti saavuttaa, ja miten voisimme tukea yrityksesi liiketoiminnan kehittämistä, ylläpitoa ja myynnin kasvua.